"חשש שטילים אירנים לחותים בתימן ישמשו לפגיעה בשיט האזרחי בים האדום"

מומחה צבאי אמריקאי ללחימה בטרור אמר, בעדותו בסנאט, כי אירן הגבירה מאוד את משלוחי הטילים והנשק לבעלי בריתה בתימן – החותים כדי שישתמשו בהם לירי ישיר על סעודיה.

המומחה אמר כי  שר ההגנה האמריקאי הקודם – אשטון קרטר – כבר קבע בשנת 2015  כי האינטרסים של ארה"ב להגיש עזרה לסעודיה בהגנה על אדמתה ועמה מפני החותים התוקפנים.

מומחה במכון להגנה על הדמוקרטיות ועורך המגזין "לונגוור ג'ורנל" והמתמחה בנושאי לחימה בטרור -תומס ג'וסין –  אמרו כי אלקעידה בתימן אינה סניף של ארגון , אלא היא אלקעידה עצמה היות והיא מתכננת פעולות טרור ברחבי העולם .

כמו  כן גילו כי הטילים האירנים שנמסרו לחותים הופכים את אניות הצי האמריקאי המשייטות באזור וכן את אניות הצי הסוחר האזרחיות המשייטות בים האדום , מטרות לפגיעה על ידם.

 

הערות בשולי הידיעה:

*- אני מציע לקחת ברצינות תהומית את הסיפא של הידיעה:

הטילים האירנים שנמסרו לחותים הופכים את אניות הצי האמריקאי המשייטות באזור וכן את אניות הצי הסוחר האזרחיות המשייטות בים האדום , מטרות לפגיעה על ידם.

לא ירחק היום , ובמצב שאירן תראה את עצמה נדחפת לפינה ,בניגוד לרצונה , או אז אופציית פגיעה בנתיב השייט המסחרי-אזרחי בים האדום הופכת למציאות מסויטת.

*- ברור לכולם כי הטילים הכבדים שאירן שולחת לחותים מצוידים כבר במנגנוני הנחייה מדויקים ביותר , ואם יקרה מצב שמערכת היירוט הסעודית תכשל בירוט טיל כלשהו הרי שהפגיעה בשטח הסעודי תהיה קשה ביותר .

*- צריך לקחת בשיקול הכולל כי לא רק טילים כבדים מעבירה אירן לחותים אלא גם טילי חוף – ים למרחקים גדולים היכולים לאיים על השייט בכל רחבי הים האדום .
*- השיקול האירני יכול להיות: " אם השייט במפרץ הפרסי יהיה יום אחד מחוץ לאפשרותנו אזי גם השייט בים האדום לא יהיה!"     .       

 

أرشيفية

כתיבת תגובה