חדשות מהעולם

*- נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, האשים היום שפולין ורוסיה מנסות לסייע ליריבים שלו בבחירות המתקרבות באמצעות פרסומים מזויפים, לטענתו, על הנכסים הפיננסיים של בני משפחתו.

"ברור מי המושכים בחוטים מאחוריהם (היריבים בבחירות). הם חיים בפולין והם מגיעים מרוסיה", אמר. "אנחנו נדבר על כך עם הנשיא פוטין בעתיד הקרוב, אבל המצב מורכב מאד".

"מיישמים נגדנו את טכנולוגיות הזיוף המתקדמות ביותר, יש התערבות זרה בבחירות שלנו, בעניינים הפנימיים שלנו", המשיך. "אנחנו לא מעצמה גרעינית. אנחנו לא יכולים לקחת ראש קרב גרעיני ולצעוק, או לדבר על כלי נשק על קוליים. אנחנו מדינה מרכז אירופית רגילה, אוהבת שלום, רוצה חיים שלווים. ואנחנו לא יכולים לאיים על מישהו בקשר לכך".

בקרמלין מיהרו להכחיש את ההאשמות. "רוסיה מעולם לא התערבה, לא מתערבת ולא תתערב לעולם בתהליכי בחירות של מדינה כלשהי, בוודאי לא בבעלת בריתנו בלארוס", מסר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב.

*- משרד החוץ הסודני לא מתרגש מכך שסודן הופיעה ברשימת המדינות תומכות טרור בדוח מחלקת המדינה על הטרור העולמי ב-2019 שפורסם אתמול ומדגיש כי האמריקאים שיבחו את התנהלותה של ממשלת המעבר הנוכחית במאבק בטרור ובהקצנה האסלאמית.

"אנחנו מדגישים שוב את שיתוף הפעולה המלא שלנו עם ארגונים אזוריים ובינלאומיים במטרה להכחיד את תופעת הטרור העולמי על כל גווניה", נמסר מחרטום. "משרד החוץ גם מדגיש שהוא מתקרב להסכם משביע רצון עם משפחות הקורבנות בשגרירויות האמריקאיות בניירובי ובדאר א-סלאם, אשר יסלול את הדרך להוצאת שמה של סודן מרשימת התומכות בטרור".

*- 70 שנה בדיוק אחרי ההתקפה הצפון קוריאנית על שכנתה הדרומית שסימנה את פתיחתה של מלחמת קוריאה, קרא היום נשיא הדרום, מון ג'אה-אין, לפיונגיאנג לסיים את מצב המלחמה באופן רשמי לקראת שיחות על איחוד חצי האי, אך הדגיש כי "נגיב בנחישות אם מישהו יאיים על חיי אנשינו".

בנאום לילי באירוע "הצדעה לגיבורים" בבסיס חיל האוויר ליד סיאול, הביע מון את תקוותו כי הצפון קוריאנים "יצטרפו באומץ למאמץ לסיים את המלחמה המצערת ביותר בהיסטוריה העולמית".

"אם אנחנו מתכוונים לדבר על איחוד, עלינו להשיג תחילה שלום, ורק אחרי שהשלום יימשך זמן רב, נוכל לראות סוף סוף את הדלת לאיחוד", הצהיר. "אנחנו שואפים לשלום ומתכוונים לחיות היטב יחד. אנחנו מחפשים ללא הרף נתיבים של תועלת עבור שתי הקוריאות באמצעות שלום. לפני שנדבר על איחוד, אני מקווה שנוכל להיות תחילה שכנים ידידותיים".

על אף הדיבורים על שלום ואיחוד, מון לא התעלם מהאירועים האחרונים בחצי האי, שנרגעו רק השבוע כאשר קים ג'ונג-און החליט "להשהות" את ההכנות לפעולה צבאית נגד הדרום אחרי שהצפון קוריאנים פוצצו את משרד התיאום בגבול בשבוע שעבר.

"לצבא שלנו יש את הכוח להדוף כל איום. יש לו עמדת מוכנות מקיפה והוא לעולם לא יאפשר שמישהו יפר שוב אפילו קמצוץ מהשטח שלנו ביבשה, בים ובאוויר", הזהיר. "הרפובליקה של קוריאה הפכה כעת לחזקה מספיק כדי להגן על העם. יש לה עוצמה ורוח חזקים מספיק כדי ליצור שלום. אם מישהו יאיים על ביטחונם של בני עמנו ועל חייהם, אנחנו נגיב בנחישות. יכולות ההגנה הלאומית שלנו חזקים מספיק כדי להדוף פרובוקציות כלשהן מכל כיוון".

*- מנהיג הלייבור, סר קיר סטרמר, הדיח את רבקה לונג-ביילי מתפקיד שרת החינוך בממשלת הצללים של מפלגת האופוזיציה אחרי ששיתפה ריאיון של השחקנית מקסין פיק שבו טענה כי שיטת המעצר הנוקשה שגרמה למותו של ג'ורג' פלויד "נלמדה בסמינרים עם השירותים החשאיים של ישראל". "מקסין פיק היא ממש יהלום", כתבה לונג-ביילי בציוץ.

בעקבות גינויים של הקהילה היהודית, טענה לונג-ביילי כי היא צייצה מחדש את הדברים "בגלל ההישגים המשמעותיים של מקסין פיק ובגלל שהדחף של הטיעון שלה הוא להישאר במפלגת הלייבור". "זה לא נועד להביע תמיכה בכל ההיבטים של המאמר", אמרה.

אולם סטרמר, שנכנס לתפקידו לפני פחות מחודשיים במקומו של ג'רמי קורבין, לא נשאר אדיש לדברים ופעל באופן מיידי, בניגוד לקודמו. "בתור מנהיג הלייבור, קיר הבהיר שהעדיפות העליונה שלו היא להשיב את האמון עם הקהילה היהודית", נמסר מטעמו. "אנטישמיות מגיעה בצורות שונות וחשוב שכולנו נהיה ערניים נגדה".

*- סוכנים של האגף לריגול נגדי בסוכנות הביון האוסטרלית והמשטרה הפדרלית פשטו היום על ביתו של חבר הפרלמנט, שאוכת מוסלמן ממפלגת הלייבור, במסגרת חקירת החשדות לניסיון של סוכנים סינים לחדור לתוך הפוליטיקה האוסטרלית.

הכוחות הגיעו סמוך לשעה 6:30 בבוקר לביתו של מוסלמן בדרום סידני וביצעו חיפושים מקיפים, כולל בשלוש מכוניות, ובהמשך פשטו גם על משרדו, כאשר בתקשורת דווח כי הוא נמצא במרכז החקירה לניסיון ההשפעה הסיני לכאורה. בעקבות זאת, הושעה מוסלמן מהלייבור.

מוסלמן, יליד דרום לבנון שהיגר לאוסטרליה בנעוריו, שיבח באפריל האחרון את נשיא סין, שי ג'ינפינג, על מנהיגותו מול מגפת הקורונה, ובעקבות זאת הצהירה מנהיגת הלייבור, ג'ודי מקיי, כי מדובר באמירה בלתי ראויה, בעוד חברים אחרים בבית הנבחרים קראו להתפטרותו.

World News – Business Day Liberia

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה