החג' המצומצם, הסיפור מאחורי הסיפור

השר דר’ מוחמד בן סאלח בנטן, הממונה על החג’ והעומרה, ודר’ תאופיק אלרביע, שר הבריאות, קיימו מסיבת עיתונאים, ביום שלישי, שאז הודיעו על קיום העלייה לרגל לחג’ השנה, במתכונת המצומצמת.

השרים הודיעו שבהתחשב בסיכון המתמשך הנובע מהמגפה העולמית, והיות ועדיין אין בנמצא חיסון שימנע הדבקה או תרופות לעזרת מי שכבר חלו ברחבי העולם, והחובה לשמירת ביטחון ובריאות הציבור בעולם, החג’ היה במספרים סימליים.

כן ציינו השרים את החשיבות על שמירת בריאות עולי הרגל, עקב התפרצות המגפה העולמית במעל מ 180 מדינות בכל העולם.

השר הממונה על החג’ והעומרה, אמר שבעשר שנים האחרונות הממלכה נתנה שירות למעל 150 מיליון עולי רגל.

השרים הדגישו שהמכסות המצומצמות לעולי רגל לכל מדינה השנה, נובעות מהצורך לשמור על בריאותם של עולי הרגל, ושמירה על כללי הריחוק החברתי, תוך הקפדה שעולי הרגל יוכלו לשמור מרחק גם באתרים הקדושים וגם במקומות הלינה ובכל מקום אחר בו יקבלו שירות.

התוכניות לשמירה על בריאות עולי הרגל כוללות גם "בידוד רפואי" לפני ואחרי ביצוע מצוות החג’ (רק לא פרטו האם הכוונה שעולי הרגל יחויבו בבידוד של שבועיים בכניסתם למדינה או כל דבר אחר, להסביר למה כוונתם ב"בידוד הרפואי") ובנוסף גם מסלולים מיוחדים בדרך למסגד הגדול במכה (כדי לשמור "בדבקות" על סטנדרטים רפואיים) ובנוסף גם הקפדה לשמירה על סטנדרטים בין לאומיים לתזונה של המאמינים.

לסיום אמרו שני השרים כי הממשלה הסעודית גאה ומתכבדת לשרת מיליוני עולי רגל בשנה, וההחלטה על החג’ המצומצם השנה, נובעת מהצורך ומתן עדיפות עליונה לשמירה על ביטחון המאמינים על אדמת הממלכה, עד שיעזבו חזרה לארצם.

אז מדוע אני מספר לכם על זה רק עכשיו?

למה לא צרפתי את דברי השרים לפוסט הקודם שפרסמתי שלשום? ומה לגבי המספרים?

הסיבה היא כי עד עכשיו עדיין אין כל מידע לגבי מספרי המכסות המצומצמות.

לדברי השר הממונה על החג’ (שלא מופיעים ב SPA סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה) כי בעזת אללה, יהיו מספרי המאמינים שיוכלו לבצע את החג’ השנה יהיו במקרה הטוב אלפים בודדים, ושכעת הם בתהליך של הערכה ובדיקה, שבסופה ייתכן כי המספר יהיה סביב האלף, “קצת פחות או קצת יותר"…

ומאז ועד היום, לא נמסרו מספרי המכסות החדשים.

העולם המוסלמי כמרקחה, ההתמרמרות גוברת, והמתח עולה, כולם דורשים לדעת פרטים.

נמשיך לחכות בסבלנות ונקווה שההודעות הרשמיות יגיעו בקרוב.

קרידט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון

כתיבת תגובה