מבזקי חדשות ליום 26-6-2020 . מתעדכן

*-  ראש הממשלה נתניהו: היום יכריזו שרי הבריאות של מדינת איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל על שיתוף פעולה במאבק בקורונה. שיתוף הפעולה הזה יהיה בתחומי המחקר והפיתוח והטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו. זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו. ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו.

*- הרוסים עושים שימוש ביונקים ימיים לצרכים צבאיים שונים בהגנה והתקפה. הביאו את המתודה גם לנמל טרטוס.

כלובי יונקים ימיים. לרוב זה לוייתני בלוגה. בים התיכון כנראה דולפינים או כלבי ים .

*- נשיא לבנון מזהיר ממלחמת אזרחים במדינתו.

*- צה"ל, והשב"כ (הגוף הכפוף למשרד ראש הממשלה יעודו העיקרי להגן על המדינה מפני ריגול, חתרנות פנימית וכ'ו) מזהירים :

"סיפוח שטחים בעת הזאת עלול להחזיר לתוך המדינה גל של פיגועי טרור ומתאבדים מיהודה ושומרון ולשבש את הפסקת האש " מרצועת עזה ".

גורמים ביטחוניים בכירים תוקפים את ראש המוסד לאור הפרסום הערב במהדורה: "לראש המוסד אין כל יכולת הערכה בנושא הפלסטינים. בדיונים הביטחוניים שנערכים בשבועות האחרונים, המוסד מתמקד בתרחישים של החלת הריבונות על היחסים במדינות ערב. ההערכה שלו בתחום הפלסטינית אינה רלבנטית".

גורמי ביטחון ומודיעין מארה'ב חוששים שסיפוח חד צדדי יגרום להסלמה אלימה באזור.

שליח האו"ם מלאדנוב: הסיפוח עלול לגרום לעימות אזורי.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו- אמר היום (חמישי) " על ישראל להחליט אם לספח התנחלויות בגדה המערבית כפי שהכריז ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו,עליו לעשות זאת למרות התנגדות בינלאומית. "

יועצת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קליאן קונוויי- " החששות של מספר מדינות בעולם מכוונותיה של ישראל לספח חלקים מהגדה המערבית ובקעת הירדן מוגזמים מאוד ".

*- נתניהו בטקס סיום קורס טיס: "אנחנו פועלים כל הזמן נגד הניסיונות של אירן להתבסס בסוריה. פועלים נגד הניסיונות של אויבינו לפתח טילים מדוייקים. החשוב מכל: לא נאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני".

*- גורם אמריקני לרויטרס: השיחות האחרונות בבית הלבן בשאלה אם לתת לישראל אור ירוק לסיפוח – הסתיימו ללא החלטה.

*- שער הלירה הלבנונית מול הדולר חצה היות את שער 7000 .

*- ממצאיי הדו'ח השנתי לטרור שמפרסמת מחלקת המדינה (ארה'ב) מגדיר את איראן כמדינה המובילה ביצוא טרור לארופה וברחביי העולם.

בדו"ח שנתי "טרור בעולם" שמפרסמת מחלקת המדינה ביום רביעי, נכתב כי איראן ממשיכה להזרים כסף ומשאבים לפעולות טרור ברחבי העולם, בנייהם ארגון הטרור חיזבאללה. הדו"ח מדגיש את קמפיין הסנקציות "לחץ מירבי" בארה"ב וההשפעה שלו על המשך נחישותה של איראן לממן ארגוני טרור זרים.

"לפניי כשנה הוציאה טהראן סכום של כ 700 מיליון דולר לתמיכה בקבוצות טרור, כולל חיזבאללה וחמאס, אף שיכולתו לספק תמיכה כלכלית בשנת 2019 הוגבלה מעט על ידי מדיניות הסנקציות האמריקאיות", כך נכתב בדו"ח.

הדו"ח החדש מפרט ומדגיש את נחישותה של איראן לתקוף את כל מי שמתנגד למשטרו הנוכחי של איתאללה עלי חמינאי.

 

 

 

כתיבת תגובה