אוטובוס עם חיילים סורים התפוצץ בדרום המדינה.עשרות הרוגים. מי מאחורי?

אוטובוס שהוביל חיילים בדרום סוריה נפגע ממטען צד.

מטען חבלה הופעל על אוטובוס של צבא סוריה והתפוצץ כשעבר על כביש קהיל-אל-סחווה – (Kahil-Al-Sahwa) בפרברים המזרחים של מחוז דרעא.

מידע ראשוני מצביע על כך שהאוטובוס הוביל כארבעים חיילים של צבא סוריה.  כלי התקשורת מדווחים על יותר מ-20 הרוגים  ופצועים רבים ".

צוותים רפואיים העבירו את גופות ההרוגים ואת הפצועים לבתי חולים ממשלתיים בדרעא, בית חולים אזאר אל-שאם ובית חולים ויסרי.

מחוז דרעא עד מדי פעם לתקיפות נגד מעוזי הצבא הסורי והמחסומים שהוא מאייש כמו כן ישנם אירועי חיסול והתנקשויות בלוחמים שנמנו בעבר בשורות האופוזיציה. ההתנקשויות אינן מוגבלות רק למפקדים צבאיים, אלא פוגעים גם באזרחים ואישי ציבור הפועלים בשירות מנהלת המחוז.

דיווח כזה הוא כמעט יום יומי בכל הקשור במחוז דרעא שם עוסקים צבא סוריה והחיסבאללה בחיסול מתנגדי המשטר אפילו שהם כבר הסכימו לחתום על סולחה והצטרפו לשורות צבא סוריה.

בעקבות תלונות רבות של תושבי המקום למשטרה הרוסית הפועלת באזור ,החליטה מפקדת הכוחות הרוסים בדרום סוריה להביא למקום כוחות רבים מגייס 5 הנאמנים לה  בניגוד לדעתם של האיראנים והחיזבאללה.

לאחר שהתברר שבאוטובוס המוזכר לעיל נסעו חיילי חטיבה 8 מגייס 5 שבאו להשתלט על עמדות ומפקדות של החיזבאללה והמיליציות האיראניות. לא ניתן להוציא מכלל הערכה שהמטען שהתפוצץ על האוטובוס לא היה מלאכתם של המורדים הסורים הפועלים בכל רחבי מחוזות דרעא וסוידאא שבדרום המדינה, אלא זאת היתה התנכלות וניסיון למנוע הגעתם ע"י סוכנים הפועלים בשרות איראן והחיזבאללה.

כתיבת תגובה