מועמד לסנאט מסרב לפרוש מהמירוץ אחרי שנחשפו מיסרונים בעלי תוכן מיני

כאב ראש רציני למפלגה הדמוקרטית בנברסקה: המועמד לסנאט, כריס ג'ניסק, הבהיר שהוא מסרב לפרוש מהמירוץ אחרי שנחשפו מיסרונים בעלי תוכן מיני ששלח לאחת מעובדות הקמפיין שלו לשעבר, וזאת על אף שהמפלגה החליטה למנוע ממנו את כל המשאבים עד שיוותר על מועמדותו.

ג'ניסק, בעל מאפייה שנבחר לייצג את המפלגה הדמוקרטית בהתמודדות נגד הסנאטור הרפובליקני המכהן בן סאס בנובמבר הקרוב, שלח ב-4 ביוני מספר הודעות בקבוצת מיסרונים שבה היו לפחות חמישה אנשים וכתב שהם צריכים "להשכיב" את אחת העובדות. הוא אף תיאר כיצד כמה גברים יקיימו עמה מין קבוצתי וחלקם אף יקבלו תשלום.

העובדת, שבינתיים התפטרה, הגישה תלונה למפלגה הדמוקרטית בנברסקה וצירפה את המיסרונים. בעקבות זאת, התבקש ג'ניסק לפרוש מהמרוץ, אולם הוא סירב ובעקבות זאת הודיעה יו"ר המפלגה במדינה, ג'יין קליב, כי לא יינתן כל סיוע לקמפיין של המועמד. "למפלגה הדמוקרטית אין סובלנות כלפי הטרדה מינית", אמרה. "לא ניתן משאבים לאף מועמד שמפר את קוד ההתנהגות שלנו ולא מתייחס לגברים ולנשים בכבוד ובהגינות שהם ראויים להם".

למרות זאת, ג'ניסק הבהיר שהוא ימשיך בהתמודדות. הוא התנצל על המעשה וטען שהמיסרונים רק "שיקפו את הטון בשיחה קודמת", כאשר לטענתו האישה אמרה בעצמה שהיא רוצה "שישכיבו אותה". עורך דינה של האישה הכחיש זאת בתוקף.

"אני אדם גאה שיצא מהארון ומתמודד לסנאט נגד בן סאס, ולכן זו לא הייתה הטרדה מינית, זה היה משהו שעלה בינה לבין חברה", טען. "עשיתי טעות איומה ואני מרגיש איום. התחרטתי על כך ברגע ששלחתי את הטקסט. זה רגע שלא מאפיין את מי שאני. אני לא פוליטיקאי ממוצע שמנסה להסתיר דברים. אני רוצה להיות שקוף עם תושבי נברסקה ועם המדינה הזו, שאני אתנהל בכנות בתפקיד".

לפי ג'ניסק, הוא שלח מכתב התנצלות לאישה ואף נפגש עמה כדי להתנצל באופן אישי ולטענתו היא קיבלה זאת. אולם הפרקליט שלה שוב דחה את הדברים ואמר כי היא לא קיבלה את ההתנצלות וכי היא רוצה שהוא יעזוב את ההתמודדות.

מזכיר המדינה של נברסקה, בוב אבנן, הבהיר שהמפלגה הדמוקרטית לא יכולה להדיח את ג'ניסק ללא הסכמתו בכתב, וזאת עד 1 בספטמבר. "אם הוא יפרוש עד אז, המפלגה יכולה למנות מועמד חלופי", הסביר.

בית הנבחרים בארה"ב יחגוג את יום ירושלים - כיכר השבת

קרדיט"ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"

כתיבת תגובה