נפטרה אחותם של הנשיא ג'ון קנדי והסנאטורים רוברט (בובי) ואדוארד קנדי

פרידה מצלע נוספת של שבט קנדי: ג'ין קנדי סמית, אחותם של הנשיא ג'ון קנדי והסנאטורים רוברט (בובי) ואדוארד (טד) קנדי והאחרונה שנותרה בחיים מבין תשעת ילדיהם של ג'ו ורוז קנדי, הלכה לעולמה בגיל 92 בביתה שבמנהטן.

בצעירותה, היא סייעה לקמפיינים של אחיה ג'ון, תחילה לבית הנבחרים, ובהמשך לסנאט ולבית הלבן. היא גם נכחה עם בעלה במלון אמבסדור בלוס אנג'לס ב-5 ביוני 1968 כאשר אחיה בובי נרצח אחרי הניצחון בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות בקליפורניה.

בשנת 1993, מינה אותה הנשיא ביל קלינטון לשגרירה באירלנד על אף חוסר ניסיונה הדיפלומטי והפוליטי. למרות זאת, היא מילאה תפקיד מפתח בשיחות שהובילו להסכם יום שישי הטוב בצפון אירלנד חמש שנים מאחורי יותר, כולל תמיכה במתן הוויזה לארה"ב למנהיג השין פיין, ג'רי אדמס, ב-1994. היא אף קיבלה אזרחות כבוד של אירלנד מהנשיאה מארי מקאליז על תרומתה למען תושבי האי.

קנדי נישאה בשנת 1956 לסטיבן סמית, איש עסקים שניהל את כספי המשפחה ולשניים נולדו ארבעה ילדים. סמית הלך לעולמו בשנת 1990 ממחלת הסרטן. בשנת 1974, היא הקימה את ארגון Very Special Arts שהפעיל תכניות של כתיבה, ריקוד, מוזיקה ואומנויות עבור אמנים מוגבלים פיזית או נפשית.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה