משבר ביחסי טורקיה-רוסיה בגלל לוב

דיווחים ברוסיה טוענים כי הנשיא פוטין החליט לנתק את הקשרים עם טורקיה בגלל הסוגיה הלובית לאחר שציין את התעקשותו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן להתעלם מהסכמות שהושגו בשיחות הקודמות בין שתי המפלגות והתעקשותו להמשיך בהתערבותו  הצבאית בלוב.

פוטין הודיע ​​על תמיכתו ביוזמה המצרית לפתרון הסוגיה הלובית.
מהדיווחים הרוסים מתברר כי מה שהביא לסכסוך הפתאומי הגדול בין 2 המדינות ביטול הביקור המתוכנן של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר ההגנה שלה סרגיי שויגו באיסטנבול כדי לדון בהתפתחויות במצב בלוב עם גורמים רשמיים בטורקיה.

על פי הדיווחים בתקשורת הטורקית לברוב ושויגו היו אמורים להגיע היום לאיסטנבול.

ממשרד החוץ הרוסי נמסר בהצהרה כי הביקור נדחה וציין כי: "הוסכם לקבוע מועד מאוחר יותר לביקורם של שני השרים."

משרד החוץ הוסיף בהצהרה כי "נציגים מטעם ראשי שתי המדינות ,משרדי החוץ וההגנה של רוסיה וטורקיה,ממשיכים לפעול להשיג פתרון לסכסוך בלוב."

"המומחים ממשיכים במגעים אינטנסיביים כדי להגיע להסכם הפסקת אש מהיר. הקמת מנגנון משא ומתן בין המפלגות הלוביות בתחומים שונים, פוליטית וכלכלית, בחסות האו"ם בהתאם להסכמות ועידת ברלין והחלטות בינלאומיות," הוסיף משרד החוץ.

ממשרד החוץ הטורקי נמסר כי השר מבולט קבווסוולו ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב החליטו לדחות את השיחות במהלך שיחת טלפון ביום ראשון.

בהודעת משרד החוץ  הטורקי נאמר עוד כי "סגני השרים של שתי המדינות יעמדו בקשר בתקופה הקרובה. השיחות ברמת השרים יתקיימו במועד מאוחר יותר".

המשרד לא ציין את הסיבה לביטול הביקור, שתוכנן ליום ראשון, אולם המהלך עשוי להצביע על המשך חילוקי הדעות בין שתי המדינות בנושא הלובי.

ביום ראשון השתתף שר ההגנה הרוסי בפתיחת קתדרלה לכוחות המזוינים, כאינדיקציה ברורה לביטול ביקורו באיסטנבול.

לפני יומיים ערך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיחת טלפון עם מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, והם דנו בנושא לוב. פוטין הביע את דאגתו מהסלמת האלימות במדינה ההולכת ושוקעת בתוך מלחמת אזרחים כאוטית.

بوتين و أردوغان

 

כתיבת תגובה