הנוכחות הרוסית בסוריה ודחיקת החיזבאללה הולכת ומתרחבת .

מקור תקשורתי מקומי באזור ואדי ברדא חשף כי אתמול,יום שישי, כי המפקדה הרוסית באזורי החוף הסורי המשיכה לפרוס גדוד משטרה צבאית באזור ואדי ברדא לאחר שצבא סוריה הרחיק מהאזור את כוחות המורדים.

לדבריו עדיין לא ברור באילו אזורים התפרס הגדוד הרוסי עקב האיפול הכבד שהטילה המפקדה הרוסית על תנועותיהם באזור . 

העיתונאי מעריך כי באזור התפרסו בין 200 ל-250 חיילים מגדוד המשטרה הצבאית הרוסית ועל פי מה שידוע הוא כי רובם של החיילים הרוסים הגיעו מהעיר חאלב לאחר שסיימו שם את משימתם . 

עוד נודע כי הכוחות הרוסים שהתפרסו באזור השתלטו על בסיס צבאי סורי , האביל , הנמצא בואדי סרראיא , לאחר שהחיילים הסורים ששהו שם הועברו צפונה.

האזור בו התפרס הגדוד הרוסי היה שייך לכוחות החיזבאללה לאחר שאלו כבשו את המקום מידי המורדים לאחר מערכה קרקעית קשה . 

בכל מקרה,הדגיש העיתונאי,כי עד כה טרם הודיעה רוסיה רשמית על פריסת גדוד זה באזור ואדי ברדא.

 הערות ברקע הידיעה:

*- שליחת גדוד המשטרה הרוסי לאזור ואדי ברדא קשורה בהסכם שהגיעו 4 קצינים בכירים רוסים שהגיעו לאזור בשיא הקרבות בין החיזבאללה ומורדים וסכמו אתם שהם יתפנו צפונה עם משפחותיהם וכל הזרים יעזבו את האזור תמורת הבטחה לפרוס באזור כוחות שלהם שגם ישמרו על הביטחון המקומי וגם ימנעו טיהור אתני של סונים מהאזור.
בזמנו,כשפורסם עובדת הימצאותם של קצינים רוסים בואדי ברדא , היו רבים שהטילו ספקות באמיתות הידיעה , אך במבט לאחור היו אלה שהביאו את הקרבות באזור לסיומן . 
*- נאמנים לדרך פעולתם בעיר חאלב , לאחר התמקמות הגדוד הרוסי בכל אזור ואדי ברדא , יתבקשו כל כוחות החיזבאללה והאירנים, אחר כבוד , להתפנות מהאזור וישאירו את הרוסים ככוח ביטחוני יחידי בגזרה . 
*- דיווחים רבים במקורות הגלויים טענו כי החיזבאללה והאירנים מייחסים חשיבות לשליטתם באזור ואדי ברדא, כשהוא נקי מנוכחות סונית, עקב רצונם ליצור רצף טריטוריאלי בין דמשק לחיזבאללה לנד בצפון לבנון . 
הגעת הרוסים והרחקת החיזבאלה  והאירנים הוא עוד נדבך בתכנית הרוסית הגדולה לפנות את כל הכוחות הזרים, שכל הצדדים , מהאדמה הסורית על מנת לאפשר למדינה להשתקם.
*- הרוסים מנסים לשקם את האמון עם כוחות המורדים ברחבי סוריה בכך שהם מראים להם , הלכה למעשה , איך הם מונעים טיהור אתני בסוריה וכיצד הם שומרים על בטחון אזרחי סוריה, יהיה מוצאם אשר יהיה.
*– לא מן הנמנע שנראה מודל התנהגות רוסית זה גם באזורים אחרים בסוריה ואולי אף במחוז קונייטרה מול גבול ישראל . 

[img attachment="3927" /]

[img attachment="3925" /]

[img attachment="3926" /]

 

כתיבת תגובה