מבזקי חדשות ליום 15-6-2020 . מתעדכן

*- עולים דיווחים בימים האחרונים כי איראן ממשיכה במאמציה לבנות בסיסי התקפה חדשים על אדמת סוריה .

*- מקור איראני: לפי מקורות יודעי דבר, המשטר האיראני נמצא במרחק של פחות משלושה חודשים מנשק גרעיני.

*- פעילות חיל האוויר בלבנון: מדיווחים מהרשתות בלבנון עולה כי מטוסי קרב ישראליים החלו בשעה האחרונה לפעול בשמי לבנון. על פי אחד הדיווחים נטען כי מטוסי הקרב מבצעים יעפים מול חופי ביירות ומעל נבטייה בגובה רב ובינוני.
כתב החיזבאללה עלי שואיב מדווח בשעה זו כי נשמעים מטוסי קרב מעל המרחב האווירי של לבנון באינטנסיביות רבה.

נעדכן בהמשך. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- עמדה מעניינת שפרסם עזתי שאינו תומך חמאס על נושא הבלונים בסופ"ש :

"בלונים התחילו להתעופף… הצהרות ואיומים על החזרת צעדות השיבה… ניסויי שיגורים לים…. והכל קרה ברגע הראשון שהמזוודות של השגריר הקטרי התעכבו. לא בגלל הסיפוח ולא בגלל ירושלים. אין בושה ואין אפילו מוסר בסיסי. שאללה יחרב את ביתכם. השחתתם את דמותו של הפלסטיני (בעיני העולם-א"ע) ."

*- שר החוץ האיראני זריף מבקר היום בטורקיה וייפגש עם הסולטן ארדואן.

*- אחד מהמפקדים הבכירים,קצין בדרגת אלוף, מכוחותיו של הגנרל חפתר נפל בשבי כוחות ממשלת ההסכמה הלאומית של לוב.

*- בן 70 בארה'ב כמעט קיבל התקפת לב כשראה את חשבון האשפוז שהגישו לאחר 62 יום בבית החולים במהלכם הבריא מהקורונה. המספר ממש עוצר נשימה. 1,1 מיליון דולר.

*- שקט זמני ומלאכותי-ארגון חמאס ממשיך בהתעצמות הצבאית שלו ברצועת עזה, עובד על הארכת טווח הרקטות שברשותו ועל הגברת הדיוק שלהן, בדיוק כמו חזבאללה. מדאיג מאוד. (קרדיט : יוני בן מנחם)

*- דיווחים מעיראק על מתקפת סייבר גדולה של כוחות זולפיקאר על שגרירות ארה"ב ועובדיה.

במידעים הזורמים ברשת עולה כי לקבוצת הג'יהאד כעת יש את התמונות, השמות והכתובות של כל העובדים והחיילים האמריקניים. (קרדיט : 301 העולם הערבי ) 

*- אמצעי תקשורת בלבנון טוענים כי שריפת סניפי הבנקים בלבנון נעשה ע"י אנשי החיזבאללה בחסות המפגינים כדי לאותת לקרן המטבע הבין לאומית כי תכנית ההבראה הכלכלית של לבנון הכוללת התפרקות החיזבאללה מנשקו לא מקובלת והם ימשיכו לשרוף את מערכת הבנקאות הלבנונית לאחר שהוציאו ממנה את כל כספם עד שהיא תתמוטט ואז הם ישתלטו עליה . תאוריה מעניינת .

*- בשבת בבוקר נערך ניסוי של החמאס בשיגור לעבר הים. בישראל נאמר כי שיגור הטיל היה כבד מהרגיל ולא כפי שהיה בפעמים הקודמות. להערכת גורמי מודיעין צבאיים הטיל שנורה היום כניסוי הוא פאג'ר 5C. כזכור, בעבר נורו לתל אביב טילי פאג'ר 5. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- חדשות צפון קוריאה: אחותו של קים ג'ונג מאיימת בפעולה צבאית על דרום קוריאה.

*- יש בלבנון "סוכנות נסיעות " שמופעלת על ידי חיזבאללה שהם בעצם מבריחים לתוך לבנון בתמורה לתשלום . האזרח הסודני, שרוצה להגר ללבנון, משלם 600 דולר ואת מחיר הדרכון וכרטיס הנסיעות, הכניסה מתבצעת דרך סוריה היחס אל הסודנים הוא כמו אל עבדים והם לא יכולים לנוע בחופשיות כי יעצרו על ידי המשטרה המטרה העיקרית שלהם להגיע לבסוף לאירופה אבל לאחר הצלחות בודדות של חצייה מוצלחת הם מנסים לחצות לישראל שוב ושוב בעיקר עקב המצב הכלכלי האיום ששורר בלבנון חלקם מודרכים בתשלום על ידי חברי חיזבאללה היכן לחצות.

*- ישראל הודיעה למודיעין המצרי כי היא תגיב בלב הרצועה לשיגור בלוני התבערה ובלוני הנפץ לעבר יישובי העוטף.

 

כתיבת תגובה