מבזקי חדשות ליום 14-6-2020 . מתעדכן

*- עימות אלים בין מפגינים לכוחות הביטחון בטריפולי שבלבנון. המפגינים משליכים בקבוקי תבערה לעבר הכוחות.

ישנה הפעם תופעה מעניינת בחידוש ההפגנות,נשים לבנוניות עומדות בחזית.

כבישים המובילים לביירות נחסמו ע"י צמיגים בוערים. עד כה 72 פצועים בעימותים בטריפולי.

*- נערים מקרב תומכי החיזבאללה , בשליחות פטרוניהם , שורפים חנויות בביירות על מנת להרתיע .

*- מומחה לבנוני  טוען בעקבות הכנסת מאות מיליוני הדולרים במזומן מאיראן ללבנון ע"י החיזבאללה ללא ידיעת הממשלה כי בכך הם מנסים להשתלט על הבנק המרכזי הלבנוני ומשם על מערכת הבנקאות המקומיים הנמצאת ברובה המכריע , יותר מ-70 אחוז בידיים של נוצרים . אם אכן החיזבאללה יצליח להשתלט על הבנקים בלבנון הכלכלה המקומית תהנה מגורל דומה בהן נמצאות כלכלות איראן וונצואלה .

*- בסרטון נראה עימות בין הצבא הלבנוני לאזרחים המנסים למנוע מעבר משאיות עם טחינה ועוד אספקה שהגיעה ממדינות העולם עבור אזרחי לבנון והחיזבאללה בזז אותם ומעביר אותם לסוריה למכירה ואת הכסף הם מכניסים לכיס.

*- הפגנות נגד ארמנים ע"י אוהדי טורקיה בלבנון . מה לא עושים כדי להרוויח כמה גרושים בזמנים שאין עבודה ואין כסף . הווזיר הטורקי מנצל כל רגע לעשיית הון פוליטי.

*- עיראק. צפונית לבגדד: דיווחים על ירי רקטות לעבר בסיס אמריקני. הצבא העיראקי מאשר פגיעת 2 קטיושות בבסיס.

*- תשוו : כל המדינות הערביות בהן שולטת איראן לעומת כל המדינות הערביות "נטולות" איראן :

תמונה

*- מגפת הקורונה עושה שמות בכלכלת איראן . ב-3 חודשים אחרונים הפסידה ממשלת איראן קרוב ל-7 מיליארד דולר עקב נזקים ישירים מהמגפה. הממשלה תפסיד עוד 2.5 מיליארד דולר של הכנסות שהיו צפויות בהמשך השנה. – כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" .

*-  מנהיג העדה הדרוזית החשובה ביותר בלבנון,חבר בפרלמנט הלבנוני,תימור ג'ונבלט -( אביו ווליד העביר את ההנהגה לידייו ) – " את נגיף הקורונה יש עוד סיכוי ובמאמץ של רופאים וכוחות שפועלים בשטח,בעזרת השם נצליח לעבור,אבל כעת בלבנון יש לנו נגיף רציני נוסף בטחוני, יש צורך לשתף פעולה עם האחר ולהתמקד בדיאלוג ,כי לרוע המזל, הגענו לשלב מתקדם של משבר ביטחוני, נראה כי לא נצליח להימלט ממנו הפעם. כולנו צריכים לזכור כיצד היו חיינו בזמן מלחמת האזרחים, עלינו לעשות הכל למען לבנון, אנחנו לא רוצים לחזור לאותה התקופה".

*- דיווח ערבי : ראש ממשלת יוון יבקר בתל אביב כדי לחתום על הסכם צבאי. יוון החליטה לכרות ברית עם ישראל מכיוון שהיא מאמינה שלמערב אין כוונות למנוע את הפרובוקציות הטורקיות נגד יוון.

*- ספינת האספקה האיראנית "אראקס" חוצה את תעלת סואץ במצרים בדרכה לנמל לטקיה, כך על פי יומן הניווט היומי של הרשות הכללית של תעלת סואץ.

*- מליציה של גדודי חיזבאללה בעירק פרסמה תמונות מאחת הפלטפורמות התקשורתיות שלה המציגות חלק מהארסנל הצבאי שלה, והראו כי בבעלותם טנק T90 דור שלישי רוסי. מצויד בתותח של 125 מ"מ ומנוע דיזל בן 12 צילינדרים. (הדגל נראה לי עריכה בפוטושופ)

*- המצפה הסורי לזכויות אדם: כיום יש "ריכוזים גדולים של כוחות איראניים ומיליציות נאמנות" באזור אל-מזארי בעיירה אל-מיאדיין במזרח סוריה.

*- *ההצהרה מגיעה מחזית הלחימה באידליב:*

חדר מבצעים חדש שייקרא "להישאר נחושים" יכלול את חוראס א-דין, אנסאר אל איסלם, גדודי אל פתח, אנסאר א-דין, גדודי קלמון בראשן עומד אבו מאליק אל טאלי, גדודי ההתנגדות של אבו ג'אבר אל שייח וגדודי אבו יגזאן אל מאסרי.

הפלגים המאוחדים לעת עתה יורכבו מכמה מאות לוחמים כשרובם ערקו משורות תחריר א-שאם והשאר מצטרפים חדשים. חוראס א-דין מודיעה כי לא תלחם יותר לצד הג'יהאדיסטים הנאמנים לדאעש וכי תחבור לצד פלגים אלו במלחמתה בסוריה. (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- ברזיל היא המדינה השנייה בעולם אחרי ארצות הברית עם מניין הנדבקים והנפטרים מקורונה הגבוה ביותר. נכון לעתה (שישי), מספר הנדבקים חצה את ה-800 אלף ומניין המתים עומד על 41,058 בני אדם. התנגדותו של הנשיא הברזילאי להטלת סגר וניהולו את המשבר יצרו פילוג בין האזרחים.
"הנשיא לא הבין שמדובר באחד המשברים הדרמטיים בתולדות ברזיל", אמר פעיל הקבוצה אנטוניו קרלוס קוסטה לסוכנות הידיעות רויטרס. "אלפי משפחות מתאבלות על המתים, ויש אבטלה ורעב".

*- איש עסקים לבנוני נעצר בארה"ב באשמת ריגול לטובת החיזבאללה.

 

כתיבת תגובה