"בכל הנוגע למגפת הקורונה אנחנו רק בהתחלה וזה הסיוט הגדול ביותר שלי"

ד"ר אנתוני פאוצ'י – האפידימיולוג הראשי של ארה"ב לא מפסיק להיות מוטרד מווירוס הקורונה והשלכותיו ונראה כי כל יום שנהיה רע יותר, ואכן הוא נהיה רע יותר , אותו זה לא מפתיע כלל וכלל .

התבטאות אחת מני רבים שלו מהימים האחרונים אף שברה , כך נראה את כל שיאי הפסימיות.

לדבריו –  “we are still at the beginning” – בכל הנוגע למגפת הקורונה אנחנו רק בהתחלה , וזה הסיוט הגדול ביותר שלי –  “ worst nightmare".

אגב, מנכ"ל משרד הבריאות הישראלי התבטא בצורה דומה וקשה, במיוחד לאוזניים רגישות : ״ אנחנו באופוריה כמו שהיינו אחרי ששת הימים ולפני יום כיפור. רק שהפעם זה לא ייקח שש שנים ״

לא ניתן להאשים את ד"ר פאוצ'י בהיסטריה או בהגזמות יתר .

הוא כבר העריך , חרף הלחץ הכבד מצד ממשל טראמפ , כי בארה"ב יהיו לפחות 100 אלף מתים מהמגפה והמספר המעודכן כרגע כבר נמצא קרוב ל-150 אלף והווירוס ממשיך לפגע בכל עוצמתו במדינות רבות  ואפילו החל בגל השני שלו.

ד"ר אנתוני פאוצ'י הגיב למשמע החדשות ביום רביעי כי כמה מאנשי המשמר הלאומי של וואשינגטון די.סי. נדבקו בנגיף הקורונה בזמן שהתמודדו עם ההפגנות, וכינו את ההתפתחות "מטרידה", אך "לא מפתיעה", לאור היעדר ההתרחקות החברתית בין המפגינים בשבוע שעבר.

"הדבר החשוב ביותר, למרבה הצער, הוא הדיווח שחיילי המשמר הלאומי נדבקו הוא בהחלט מטריד אך אינו מפתיע. נושא ההפרדה החברתית חשוב. מסכות יכולות לעזור, אבל זה מסכות פלוס הפרדה פיזית, "אמר פאוצ'י ל- GMA.

פאוצ'י: "וכשמגיעים להתקהלויות כמו שראינו בהפגנות אני ואנשי בריאות אחרים, זה לוקח סיכון, ולצערי, מה שאנחנו רואים עכשיו הוא רק דוגמא לסוג הדברים שדאגנו מהם. "

לא נותר לנו ולהמתין לגל הידבקויות חדש כתוצאה מההפגנות ההמוניות ששטפו את ארה"ב בשבועיים האחרונים.

עד כה נדבקו בעולם יותר מ-7 מיליון איש מהם מתו יותר מ-400 אלף איש.

There are now 7,102,965 cumulative global cases, 406,343 total deaths and 3,466,591 total recoveries.

כתיבת תגובה