מומחי צבא מצריים: מטוס הסוחוי 35 הרוסי עולה בהרבה על האף-35 האמריקאי

הצבא המצרי מבקש לרכוש מטוסי קרב סוחוי 35 רוסים, שעולים בהרבה על מטוסי ה- F-35 האמריקאים, כך לדעתם של מומחים צבאיים מצריים.

עסקת קניית מטוסי ה-"סוחוי -35" הרוסים, בין מצרים לרוסיה, שולטת בכל החדשות, והדיווחים הצבאיים עד כה מתמקדים בה, מכיוון שעסקה זאת תוכל להפוך את מאזן הכוחות, ולהעניק לצבא מצרים חיל אוויר מתקדם.

מדוע הרשויות המצריות רוצות לקנות מטוסי "סוחוי-35" רוסים?
מפני שמטוסי "סוחוי -35" מאופיינים בכך, שהם מסוגלים לבצע כניסה אווירית מלאה, לשמי האויב מבלי להתגלות, שכן זהו המטוס היחיד שיכול לשאת טילי "ברמוס" ו"יחונט "המתקדמים, בנוסף ליכולתו לשאת 12 עד 16 טילי אוויר-אוויר . המטוס הזה נועד בעיקר כנגד מטוסי F-35 ו- F-22 של חיל האוויר האמריקאי.

לעומת זאת, החוקר הצבאי המצרי, מוחמד אל-קינני, אמר לרשת החדשות הרוסית – RT כי אין מה להשוות בין מטוסי ה-"סוחוי -35" הרוסים למטוסי ה- "F-35" האמריקנים, שכן מטוס הקרב מדגם "סוחוי -35" אינו יכול להיות מוחלף ע"י מטוס ה-" F-35 ".

החוקר הצבאי ציין, כי "יש הבדל במשימות והתמחויות, כמו גם בדורות", והסביר כי "המטוס הקרוב ביותר ביכולות ובמשימות ל- F-35 האמריקני, הוא הרפאל הצרפתי, בזכות היכולות המתקדמות של לוחמה אלקטרונית, והטכנולוגיות התעשייתיות המתקדמות שבעזרתן יוצר המטוס, והפילוסופיה מאחורי תיכנונה – הצטיינות בהתמודדות עם מטוסי הדור החמישי של האוייב".

אל-קינני הוסיף כי ה-SU-35 הוא מטוס קרב מתקדם דור רביעי, רב משימתי, כמובן, אך בעיקר תוכנן כמטוס לעליונות אווירית, כמו ה- F-15C האמריקאי, המסוגל לבצע את משימות כניסה לשמי האויב, תוך מתן כיסוי מלא לכוחות היבשה, תוך כדי ביצוע משימות הפצצת על מטרות אויב.

US F-35 vs Russian Su-35 Fighter Jet - Which Would Win? - Military ...

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה