מבזקי חדשות ליום 12-6-2020 . מתעדכן

*- ד"ר אשרף אל-קודרה, דובר משרד הבריאות בעזה: המספר הכולל של חולי קורונה שנרשמו ברצועת עזה מאז מרץ האחרון הוא 72, כולל מוות אחד לקשישה, בעוד 41 נדבקים החלימו ו-30 חולים עדיין מטופלים בבית החולים. לא נרשמו נדבקים חדשים מאז אתמול.

*- חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות "אמירייטס" נכנסת לגל פיטורין מאסיבי בשל משבר הקורונה.

"ניסינו לשמור על המשפחה שלנו בהרכב בו היתה, אך הגענו למסקנה שלצערנו עלינו להיפרד מאלפי אנשים נהדרים שעבדו איתנו", נמסר מחברת התעופה.

עוד נמסר מהחברה: "בהתחשב בהשפעה המשמעותית שגרמה המגפה לחברה שלנו, עלינו להתאים את מספר העובדים בהתאם לנפח פעילותינו".

במאי הודיעה בלומברג כי אמירייטס מתכננת לקצץ כ-40% מכוח העבודה שלה.אמירייטס נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם ובשנת 2016 אף דורגה במקום הראשון. ( קרדיט : יוסי אליעזר- 301 העולם הערבי מקבוצת נציב)

*- נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ הטיל סנקציות כלכליות על עובדי בית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג.

*- נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, מפטר את ראש הממשלה, עימאד אל-ח'מיס, במקומו יכנס לתפקיד חוסיין ערנוש, לשעבר השר למשאבי מים .

*- דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאווי : "ישנה אפשרות להחלפת אסירים נוספים בין איראן לארצות הברית."

*-שניי ערוצי טלוויזיה איראנים בינלאומיים (אל עלאם ו press t.v) הממומנים על ידי איראן, כולל מערכת העיתון,מכריזות על פשיטת רגל וייסגרו בימים הקרובים,בגלל חובות עתק שהצטברו במהלך השנים האחרונות,בעקבות מדיניות הסנקציות הכלכליות על המשטר באיראן.

*- מאז הניצחון ב7 במאי החיזבאללה העמיק את אחיזתו הביטחונית בלבנון ומהלך נוסף של מתנגדי חזבאללה באותו נוסח יכול להיות התאבדות מבחינתם.

*- הפגנות וחסימות כבישים נרחבת בכל רחבי ביירות .

*- סניף הבנק המרכזי עולה באש ב- טריפולי לבנון.

*- ‌מעל 100 נפגעי ראש: המספרים האמתיים של חיילי ארה"ב שנפגעו בתקיפה האיראנית

צבא ארצות הברית חשף הערב (שני) כי מספר הנפגעים בתקיפה האיראנית בחודש ינואר עלה ל-100, רובם נפגעי ראש. על פי הצבא האמריקני, העלייה במספר הנפגעים לא נבעה מניסיון טיוח, אלא מאופי הפגיעות…

*- אנליסט לבנון מ-LCPS: "אופנועים משוטטים ברחובות ביירות כמו הימים הראשונים של ההפגנות ב -17 באוקטובר כמחאה: מתפרצים שוב ברחבי הארץ כשהלירה הלבנונית מתרסקת עוד יותר."

*- רשת אל מייאדין: על פי מספר סוחרים, מחיר הדולר מול הלירה בצידון הגיע ל 6000. ההתמוטטות העצומה במחיר הלירה הלבנונית מול הדולר דחפה את האזרחים לצאת להפגנות.

*- מחר תיערך בלבנון ישיבת חירום בעקבות המצב הכלכלי במדינה.

*- בדרום לבנון מפגינים חוסמים צירים בין מרג' עיון לבינת ג'בל .

*- החיזבאללה מכריז על מותו של אחד ממפקדיה – חסאן מחמוד פרחאת, כתוצאה מתאונה שהתרחשה בכפר אל לואיזי שבלבנון.

*- נראה כי הממשלה האיטלקית עושה את דרכה חזרה מהסכמתה למכור 2 פריגטות למצרים וזאת בגלל חוסר ההתקדמות בחקירת רצח  הסטודנט האיטלקי ג'וליו רג'ני ב-2016 במצרים.

*- טורקיה החלה להפעיל בימים האחרונים בלוב נחילים של רחפנים מתאבדים. מדובר בפיתוח של חברת STM הטורקית. לרחפנים אין חיבור למערכת GPS, או IR, והם בין היתר גם בעלי יכולת לתכנון ופריורטיזציה של בחירת מטרות. (קרדיט: א.אופיר)

*- הסנאט האמריקני  מאשר לחיל האוויר האמריקאי להשתמש, לשנות ולהפעיל 6 מטוסי F-35 שנקנו ע"י טורקיה אך מעולם לא נמסרו להם מכיוון שטורקיה הושעתה מתכנית F-35 בגלל קניית מערכות טילי נ"מ רוסיים מדגם S-400.

*- שני מנהיגי תחריר א-שאם בסוריה, אבו עומאר שאריף ואבו חאפז אזאל ניצלו מניסיון התנקשות בחוצות אידליב.
מהדיווחים בסוריה עולה כי היום הגיע חמוש רעול פנים לחנות בעיירה טפטנאז בה שהו השניים וירה לעברם מספר יריות. השניים לא נפגעו ועל פי המידעים חמקו במהירות מן המקום. (קרדיט:יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי).

*- איראן הקטינה בחצי את העברות הכספים לחיזבללה. נסראלה יבקר בשבועות הקרובים בטהראן על מנת לנסות ולשנות את הגזירה.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט להטיל סנקציות כלכליות על בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג וזאת עקב חקירותיהם המתמשכות נגד צבא ארה"ב בכל הנוגע למלחמת אפגניסטן וכתבי התביעות נגד בכירים בישראל.

*- ראס אל עין שבצפון סוריה – הסורים מאשימים היום את הכוחות הפרו טורקיים בהצתת עשרות אלפי דונמים של שדות בעיר והכל כחלק ממערכה כנגד צבא אסד. ( קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

 

 

 

 

כתיבת תגובה