"תקיפות ישראל בסוריה חושפות קלונן של מערכות ההגנ"א הרוסיות"

התקיפות הישראליות בסוריה חושפות, שמערכות ההגנה הרוסיות אינם יעילות, ומכים בהלם את הסורים וגם את הטורקים – כך טוען אתר החדשות הלבנוני אלחורה.

לדברי האתר גורם צבאי סורי, מתח ביקורת על מערכות ההגנה האווירית "S-300", וההנהגה הצבאית הטורקית נמצאת בהלם , כתוצאה מהביצועים הלא מספקים של מערכת ההגנה הרוסית מדגם S-300 בסוריה, שהייתה חסרת אונים, לנוכח התקיפות הישראליות המדויקות.

במקום בו בוצעו התקיפות האוויריות הישראליות נגד יעדים בסוריה, הראו את חולשתם, ואי יעילותם של מערכות ההגנה הרוסית, אשר עשויה להיות, אחת הסיבות העיקריות לעליית במתיחות בין רוסיה לטורקיה, כך דיווח האתר "ברייקינג דיפנס".

באתר נאמר כי תקיפות צבא ישראל חשפו, כי מערכות הגנה אווירית S-400 מתוצרת רוסיה, עשויות להיות לא אפקטיביות מכפי שסברה אנקרה.

הסימנים הראשונים לחוסר שביעות רצון, ממערכות ההגנה האווירית של רוסיה הופיעו ב -1 במאי, כאשר האתר- סירייס דיירקט –  "سيريز دايركت" פרסם כתבה, בה ציטט את מה שתיאר כמקור צבאי סורי, ובו ביקורת על מערכות ההגנה האווירית S-300 הפועלות בסוריה.

המקור הצבאי הסורי התלונן על כישלונות חוזרים ונשנים, של מערכות מתוצרת רוסיה, להגנה על אתרים בסוריה מפני תקיפות ישראליות.

על פי הדיווח, המידע מצביע על כך , שלטורקיה יש סכסוך גדול עם מוסקבה, בנוגע ליעילותה התפעולית של מערכת ההגנה האווירית S-400.

טורקיה חתמה על הסכם עם רוסיה, לרכישת מערכות ה- S-400, בעסקה בשווי של יותר ממיליארד דולר. רוסיה כבר סיפקה את המערכות הראשונות אך הטורקים טרם הפעילו אותן מבצעית.

בשנה שעברה, חיל האוויר הישראלי, פגע ביותר מ -200 יעדים בסוריה, הקשורים לאתרים איראניים, שניבנו לשדרוג טילים, של משמרות המהפכה וחיזבאללה.

בחלק מההתקפות הללו, השתמשה ישראל במטוסי F-35, וכוחות המשטר הסורי ירו, יותר מאלף טילי קרקע-אוויר, בניסיון לסכל התקפות ישראליות חוזרות ונשנות, אך ללא הועיל.

וושינגטון הרחיקה את טורקיה ממטוסי ה- F-35, בגלל החלטתו של ארדואן לרכוש את מערכות ה- S-400. אמנם טורקיה קיבלה לפחות סוללה אחת עד כה, אולם היא משהה הזמנת סוללות נוספות.

"מערכות S-300 ו- S-400, מעולם לא הוכחו כיעילות, כנגד מטוסים מתקדמים".

מאז פרוץ מלחמת האזרחים הסורית בשנת 2011, ביצעו כוחות ישראליים מאות תקיפות אוויריות בסוריה, וכיוונו לסוללות טילים וארטילריה, מפעלי נשק , ומפקדות פיקוד ושליטה, בהן השתמשו סוריה, איראן וחיזבאללה הלבנונית.

مصدر عسكري سوري انتقد أنظمة الدفاع الجوي "أس-300"

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה