מבזקי חדשות ליום 10-6-2020 . מתעדכן

*- הפנטגון מאשר ,ארה'ב נערכת למספר ניסויים חדשים בנשק גרעיני לאחר 30 שנה בהן ארה'ב נמנעה מכך.סין ורוסיה קוראות לארה'ב לבטל את החלטתה בעניין.

*- אולטימטום מול אולטימטום – סיסי מאיים על אתיופיה לא למלא את הסכר במים . וראש ממשלת אתיופיה אומר שאין דרך חזרה .

*- הלך העורב אצל הזרזיר : הגנרל חפתר הלובי ביקר את מנהיג ונצואלה . בא לקבל עיצות איך גונבים שלטון .

*- כוחות צבאיים לובים תופסים 8 לוחמים סורים, מערבית לעיר סיראט, לאחר מארב.

*- הלילה שוב ראינו איך האמריקאים מקפידים על קווים אדומים.
כוח צבאי סורי-איראני ניסה להתקדם לתחום ה-55 ק'מ ממעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה. אמצעי התצפית האמריקאים הבחינו בתנועה החריגה והזניקו לאזור כוח של מיליציה הנתמכת על ידם. אחרי קרב קצר הכוח הפולש ספר 7 הרוגים והיתר נסוגו אל מחוץ לאזור האסור. 'ככה בונים חומה'

*- התפתחות מדהימה- ישנן דיווחים כי חפתר הודח ע'י המצרים והוא למעשה נמצא במעצר בית בקהיר.ובעוד כמה שבועות הוא יודיע על פרישה מרצון. ככה יעשה לאיש שלא משיג את המטרות שהוקצו לו ע'י המצרים והרוסים. יש מאמץ מצרי-רוסי כרגע לחשב מסלול מחדש.
אל דאגה- מצרים לא פולשת ללוב- אין לה כנראה את הכוח ואת הכסף לבזבז על זה. ינסו ,יחד עם הרוסים, לשמור על האינטרסים שלהם,בדרכים אחרות.

*- חשבתם שהקורונה כבר היסטוריה¿ ארגון הבריאות העולמי אומר כי מצבו של נגיף קורונה הולך ומחמיר ברחבי העולם.

*- דיווח- אפשר ובאחת הטיסות אתמול מטהרן לדמשק היה משלוח של 100 מיליון דולר במזומן ששלחה איראן כדי לתמוך בלירה הסורית המתמוטטת. כרגע השער הוא 3700 לירות סוריות לדולר אמריקאי. אתמול הוא היה 3200.

*- גם בסוריה יש טיפה אנושיות!
נקודה למכירת לחם עם הערה- אם אין ידך משגת לשלם לפת לחם ואתה רעב-קח חתיכת לחם אחת ותשבע ותודה לאל!

*- קולין פאול תומך בביידן וטוען כי טראמפ הוא סכנה לדימוקראטיה.

*- עפ'י דיווח ממקור בכיר באופוזיציה הסורית- מזה יומיים אסד נמצא במוסקבה בדיונים מרתוניים באשר לגורלו ועתיד סוריה. עפ'י אותן מקורות ישנו מאמץ רוסי-אמריקאי משותף לנסות ולסיים את העסק המדמם הזה.אין כל אישור מכל מקום אחר.

*- למרות הדיווחים שמדובר בתאונה. לפי מקורות איראניים גורמים מוסמכים בעירק אומרים כי התרסקות המטוס האמריקני לא הייתה תאונה וכי הפעולה בוצעה על ידי ההתנגדות האיסלאמית, וסרטון הפיגוע הוקלט וישוחרר במועד המתאים.

*- קוריאה הצפונית הודיעה על ניתוק כל קווי התקשורת – הפוליטיים והצבאיים – עם קוריאה הדרומית.

*- מצרים: דיווח, כי ממשלת איטליה אישרה מכירת 2 פריגטות מתוצרת איטליה לחיל הים המצרי. חוזה המכירה של הפריגטות הוא חלק מחוזה ענק על סך 10 מיליארד אירו שכולל בין היתר גם מטוסי קרב ולוויין צבאי.

*- בריאן הוק, שליח אמריקני מיוחד על ענייני איראן אומר: המחלוקת שלנו עם כמה מדינות, ביחס לאירן היא טקטית, לא מהותית.
השליח המיוחד האמריקני באיראן, בריאן הוק, אמר במהלך היום (שלישי) כי וושינגטון פועלת לחידוש אמברגו הנשק על איראן, ואמרש כי "הסנקציות על טהראן הובילו לתוצאות מצוינות … לשלול מהמשטר האיראני מיליארדי דולרים, בזכות הסנקציות."

הוק הדגיש כי "איראן נמצאת בחזית המדינות, בתחום חסות הטרור", והוסיף כי "ביטול אמברגו הנשק על טהראן, תעניק לה הזדמנות לערער את היציבות באזור." הוא היזכיר כי נשיא איראן חסן רוחאני אמר, כי כישלון בהארכת אמברגו הנשק יהיה "ניצחון לאיראן.

 

כתיבת תגובה