מומחה אטום אמריקאי:זו אזעקת אמת,העולם צריך להתעמת עם אירן ולעצור אותם

מומחה האטום האמריקני דיוויד אולברייט , אחד מבכירי המומחים האמריקנים לענייני אטום, לשעבר מנהל בסוכנות לאנרגיה אטומית וכיום ראש המכון למדע וביטחון לאומי בוושינגטון אומר כי " זו אזעקת אמת,הגיע הזמן ,העולם צריך להתעמת מול איראן,מישהו צריך לעצור אותם "

"לא ברור מדוע העולם כעת נראה דיי מופתע והיום מגלים כי איראן צברה כל כך הרבה אורניום מועשר אמנם ברמה נמוכה אך חריגה ויש ברשותם מספיק חומר נדרש בכדי לקצר את זמני הפריצה בצורה מאוד דרמטית ,נכון שמדובר על סוג של כמות סף מחומר האורניום המועשר אך בהחלט איראן יכולה לשנות את זמני הפריצה ולייצר פצצה גרעינית תוך פחות משלושה חודשים.

"אותי בהחלט זה לא מפתיע אני יכול לומר לכם שבשנת 2005 בהיותי מ.מפקח בסוכנות לאנרגיה אטומית,מה שהתגלה לנו מעיון בחומרים אליהם נחשפנו הוא שהפרויקט הגרעין האיראני היה גדול מאוד ומתקדם יותר ממה שחשבנו. גילינו כי המטרה האמתית והמוצהרת של איראן הייתה לייצר בשלב הראשון 5 פצצות אטום במשקל 10 קילוטון כל אחת. כלומר – פרויקט עם סוף ברור. לא מחקר או ניסיון להתקרב לנשק אטומי ,אלא נשק של ממש.לכן אינני מופתע היום מהמקום בו נמצאת איראן. כבר טענתי בעבר שלא יוכלו לעצור את איראן מלהגיע לנשק גרעיני בדרך בה מטפלים בסוגיית הגרעין האיראני. איראן משקרת לעולם. היא מרמה, שיקרה לנו בזמנו וגם היום ממשיכה לשקר לכולם."

 

Trump tweets Iran will 'never have a nuclear weapon' - The ...

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה