סכסוכים מזוינים בתוך שורות החיזבאללה על רקע סחר בסמים וחלוקת שלל

החיזבאללה, שמלבד שהוא ארגון מזוין הדוגל בשחרור אדמות מידי היהודים הוא גם סינדיקט הסמים הגדול בעולם . בעסקי הסמים שלהם עוברים ידיים מיליארדי דולרים , וגם אחוז הגנבות ומהמעילות בכספים הוא עצום הגורם, ממש כמו בכל ארגון פשע דומה על פני כדור הארץ , לסכסוכי דמים בין הגורמים השונים שפעם פעלו תחת גג אחד.

מרכז גידול הסמים ,הכנתו והתחלת הפצתו נעשה בצפון לבנון ,באזור הבקאעה, ושם גם עיקר הסכסוכים האישיים פורצים על רקע כספי ושליטה על שטחי חסות . 

ארגון החיזבאללה העושה את מרב מאמציו לשוות לעצמו אופי של ארגון התנגדות על בסיס אידאולוגי ומנסה להסתיר את כל מעשי הפשע המאורגן ממנו הוא מתקיים ועליו הוא מבסס את רוב פעילותו. 

אלא שזהו אך טבעי שסכסוכי דמים יפרצו בין אנשים העוסקים בסמים בגלל סכומי הכסף העצומים הכרוכים בו.

סכסוך שכזה פרץ בעצמה לאוויר ונחשף באמצעי התקשורת בלבנון.

ולא נותר אלא להכתיר את החיזבאללה בתואר סינדיקט הפשע והסמים הגדול בעולם ובראשו עומד נאסראללה.

אילוסטרציה לסמל החיזבאללה כשיד הלוחם לא אוחזת בנשק אלא בעלה של צמח החשיש:

נושא הגבולות הפרוצים בין סוריה ולבנון, עמוס בעשרות מעברים לא חוקיים, המבריחים סחורות מלבנון לסוריה, נותר בחזית המחלוקת הפוליטית הלבנונית, תוך האשמות שחיזבאללה מעורב בה, או לפחות מעלים עין מכך.

למרות שהחיזבאללה מכחיש כל קשר לנושא ההברחות, או אפילו נתינת מטריית אבטחה למבריחים, מה שקורה בשורות החיזבאללה, מעיד על יחסי גומלין, בין מספר בכיריו בנושא  "שיתוף בהברחות".

על פי מה שנמסר לרשת – "Al-Arabiya.net" יש מתיחות בין חמולת אל-שמס, אחת המשפחות השיעיות הגדולות, שנמצאת בכמה אזורים בנפת בעלבק-הרמל בבקעה, לבין החיזבאללה, על רקע העברת בכיר בוועדת הביטחון בבקעה מתפקידו, ומסירת האחריות על פעילויות הספורט בבקעה לידיו, תפקיד שונה לעומת תפקידו בוועדת הביטחון, מאחר שהוא פיקח ישירות על כל מה שקשור ל"חיזבאללה "בבקעה.

המחלוקת הגיעה בגלל מידע, לאחר תלונות עליו על הפרות, שהוא מעלים עין מפעילות של סוחרי סמים המבצעים הברחות חוצי גבולות, בתמורה לקבלת "מזומנים" כקצבה כספית או מכוניות יוקרה.

בנוסף לשליטה על תנועות סוחרי סמים ומבריחים, הוא מינה לתפקידים בטחונים אנשים שיש להם אינטרס, כדי "להעביר" את המבריחים מעבר לגבולות, בתמורה לתשלומי שוחד.

הירי שבוצע על מחנה אימונים של החיזבאללה, כנראה היה בעקבות ההחלטה, להעביר אותו מוועדת הביטחון בבקעה, ולמנות אותו לתפקיד רגיל, שאולי לא מכניס כסף, כמו שקורה אם אתה עוסק בתחום  בטחוני . על פי מידע שהגיע לרשת  Al-Arabiya.net, קבוצת צעירי אל-שמס בראשות ח ', המכונה Hoishan,  פתחה באש על מחנה של החיזבאללה, עקב ההחלטה להעביר את קרוב משפחתו (א ' ), וכן איימו לפרק את המחנה אם ההחלטה לא תתבטל.

הסיבה להדחתו ,כך על פי רשת אלערביה , נבעה, כתוצאה ממאבקו עם גורם בכיר בחיזבאללה, על רקע השיתוף, ב"חלוקת השלל" שהגיע מכמה סוחרי סמים  ומבריחי גבולות.

Campaign was Launched against Hezbollah's drug traffickers in ...

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה