האם ישראל תקפה אמש שוב מטרות איראניות במזרח סוריה?

האם שוב ישראל תקפה במזרח סוריה עמדות ומיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן ?

עכשיו גם יהיה יותר קשה לדעת כי על פי דיווחי התקשורת בישראל החליט שר הביטחון החדש , רב אלוף במיל. בני גנץ , לחזור למדיניות העמימות ולא לאשר או להכחיש כל פעילות צבאית ישראלית מחוץ לגבולותיה אלא אם כן ניתן יהיה להפיק מכך מעבר לתועלת תעמולתית.
לפחות 12 לוחמים פרו-איראניים נהרגו מתקיפות על ידי מטוסים לא מזוהים, באחד מהאתרים במזרח סוריה, כך דווח ביום ראשון המצפה הסורי לזכויות אדם.

"הותקפו שמונה אתרים לפני חצות בין שבת לראשון, כולל מטה הכוחות הפרו-איראניים בפרבריה המזרחיים  של מחוז דיר אזור, וגרם להרג של לפחות  12 לוחמים עיראקים ואפגנים, והשמיד כלי רכב צבאיים ומחסני נשק.

על פי המצפה, התקיפות באו בלילה, לאחר שלוחמים אפגנים הביאו תגבורת צבאית, מכפר סמוך לגבול עיראק, למרכז התכנסות ענק, של כוחות איראניים ליד אל-מיאדיין.

לעתים נדירות ישראל מאשרת כי ביצעה תקיפות בסוריה, אך היא חוזרת וממשיכה להתעמת, עם מה שהיא מתארת כמליציות של איראן, שרוצה נוכחות צבאית בסוריה, תוך כדי שהיא שולחת נשק מתקדם לחיזבאללה הלבנוני.

בעוד שהמטוסים שפתחו בתקיפות לא זוהו, המצפה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי ישראל אחראית על ביצוע התקיפות.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר : 

נדיר שישראל תוקפת מיליציות אפגניות/שיעיות או אחרות באשר הן במרחב גבול סוריה-עיראק. את ישראל פחות מעניין עוד כמה לוחמים אפגנים והיא תשקיע תקיפת עומק רק בהעברת אמל"ח חשוב, מפקדה או התבססות במחנה עם אחסנת אמל"ח.

צריך להבין שתקיפה של חיל האוויר זו אופרציה כבדה ומסוכנת שכוללת היערכות רחבה בחיל האוויר. מערך חילוץ, מטוסי תקיפה לאפשר את החילוץ ועוד ועוד. בהתאם לזה גם נכנסים שיקולי עלות תועלת בתקיפה במרחב גבול סוריה – עיראק 500 ק"מ מישראל. על לוחמים אפגנים עם נשק לא מוציאים כזו אופרציה.
האמריקאים נמצאים במרחק דקות מהמרחב עם מסק"רים וכטב"מים והם לרוב אלו שקוצרים את הדשא.

כטב"מים זה מתאר קלסי אמריקאי. גם שמונה מטרות זה בדיוק 8 הלפייר של פרדטור…

אין לרשתות החברתיות המדווחות  שום יכולת לדעת מי תקף. אנחנו תקפנו במרחב בעבר וכמה פעמים ותמיד במתאר מטרות שציינתי. לא מעניין את ישראל מיליציות אפגניות. תקיפה של שמונה אתרים פזורים היא מתאר אמריקאי שלא מוגבל בדלק ותחמושת במרחב הזה. לא צויין בכתבה השמדת מחסנים או משאיות או תשתית אחרת ולכן זה מתאים לבט"ש אמריקאי.

ישראל כרגע באווירה של מדיניות העמימות החדשה…להשאיר את הצד השני בעמדת מנחשים.
זה גם כל העיקרון והיתרון בעמימות מלאה. אם לא מאשרים אף פעם תקיפה שלנו אז אפשר להינות מהילה של פעילות גם בתקיפות של אחרים או בתאונות אמל"ח עלומות שמותירות ספק (כמו כנראה אירוע מחסן בחומס).

من دير الزور (أرشيفية- فرانس برس

כתיבת תגובה