מבזקי חדשות ליום 5-6-2020 . מתעדכן

*- מטוסי קרב ישראלים ביצעו יותר מעשרים תקיפות אוויריות במספר מוקדים בסיני: דרומית וממערב לרפיח והעיר הדרומית שייח זוויד וממזרח לשדה התעופה אל עריש. המטוסים חדרו למרחב האווירי המצרי והגיעו מהים.

גורמים מקורבים לדאע"ש סיני מדווחים גם הבוקר (בסביבות עשר בבוקר) על תקיפות של מטוסי קרב ישראלים בשיח' זוויד וברפיח המצרית, שלוו בכניסת 4 כטב"מים ישראלים.

*- משרד הבריאות בעזה מדווח על 3 חולים חדשים, החולים שהו במרכזי הבידוד ולפני זמן קצר התגלו כחולים.

עד כה ברצועת עזה 69 מקרים של נגיף הקורונה, מוות אחד, 18 החלימו, כלומר 50 חולים בפועל.

*- עליונות חיל האוויר בסוריה

כתבה מעניינת בנושא "תקיפות חיל האוויר הישראלי בסוריה וכישלון מערך ה נ.מ הסורי/רוסי ".

הסורים והרוסים (והסינים) חושדים גם כי הישראלים משתמשים ב- EW (לוחמה אלקטרונית) במערכות מתקדמות ולפניי התקיפות משביתים את מכ"ם פאנציר ו- S-300.

*- דו"ח: המטה האיראני בסוריה חזר לפעילות מאז תקיפות חיל האוויר הישראלי.

ה- IRGC -(משמרות המהפכה)שהוגדר כארגון טרור על ידי ארה"ב -החל בפעילות בתוך הבניין, שנמצא בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ומשמש כמרכז מודיעיני, כמטה פיקוד ומקום מפגש רשמי של פקידיו וארגוני טרור נוספים. בנובמבר 2019 הותקפו ונפגעו שתי הקומות העליונות בבניין על ידי התקפות אוויריות ישראליות. חברת מודיעין הלוויינים הישראלית ImageSat International הצהירה כי "מתקני המודיעין" של המבנה נהרסו.

*- שגרירות רוסיה בדמשק: טייסים סורים החלו לבצע משימות קרב עם מטוסי ה- MiG-29 המשופרים שרוסיה שלחה לאחרונה לצבא הערבי הסורי.

*- נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז היום (רביעי) על מצב חירום בעקבות התמוטטות של תחנת כוח ביום שישי האחרון ליד העיר נורילסק שבסיביר, ודליפת ענק של סולר. הוא אף ביקר את התנהלות חברת הבת של ענקית המתכות נורילסק ניקל. מדובר בתאונה השנייה בגודלה בהיסטוריה הרוסית המודרנית.

*- נשיא הבנק העולמי – "הכלכלה העולמית עומדת בפני הפסדי ענק כתוצאה ממגפת וירוס הקורונה והתאוששות מתעכבת בגלל מחסור במשאבים".

*- דיווח : מטוסי קרב תקפו מפעל טילים איראני בסוריה. כמו כן ישנן דיווחים על נסיגת כוחות מיליציה עיראקיות הנאמנות לאיראן והפועלות בסוריה בחזרה לשטח עיראק.

תמונה

*- שגרירות רוסיה בדמשק מגלה כי הגיעו לסוריה עוד כמה מטוסי קרב מדגם מי 29 . זוהי הפעימה השניה באספקת מטוסי קרב חדישים לחיל האוויר הסורי.

مقاتلات ميج 29 تابعة للجيش الروسي- أرشيفية

*- סוריה: 9 הרוגים בתקיפות ישראליות, באזור הכפר של חמה –  AFP

תשעה בני אדם פרו-סורים, בהם 4 סורים, נהרגו הערב (חמישי) בתקיפות של צבא הישראלי במרכז סוריה, באזור שבשליטת הצבא הסורי והכוחות האירניים, כך ציטט המצפה הסורי לזכויות אדם באומרו, כי "לפחות 9 בני אדם נהרגו מההפצצה, מהם 4 אזרחים סורים. לא ידוע אם הם מכוחות המשטר, או עובדים בשורות הכוחות האיראניים, ו -5 מהם אנונימיים עד לרגע זה."

הוא הוסיף: "סביר להניח כי מספר ההרוגים עדיין יעלה, מכיוון שחלקם נפצעו אנושות."

מנהל מצפה הסורי, רמי עבד אל רחמן, אמר ל- AFP, כי התקיפות כוונו ל"מפעלי ההגנה והמרכז המדעי, לייצור טילי קרקע-קרקע , "באזור מסייף שבמערב הכפר חמה. הוא ציין כי האזור הממוקד הוא "בשליטת הצבא הסורי, ויש שם נוכחות איראנית".

מהמצפה אמרו כי "הגנות האוויר של המשטר" התעמתו עם "מטרות באזור". סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, "SANA", מצידה דיברה על "תוקפנות ישראלית" בנפת חמה.

מהסוכנות נמסר, כי "המערכות שלנו להגנה אווירית" הגיבה ל"תוקפנות ישראלית במרחב האווירי של מסיאף, באזור הכפר של חמה ", מבלי למסור פרטים על אופי הפגיעה או היעדים שהותקפו. זו לא הפעם הראשונה שמסייף הוא יעד לתקיפות ישראליות.

דמשק האשימה שוב ושוב את ישראל בהפצצת יעדים איראניים ולבנוניים באזור. באפריל 2019, בתקיפות באזור זה הותירו "לוחמים איראנים הרוגים", לפי המצפה. הידיעה על 9 הרוגים בתקיפה הישראלית באזור הכפר חמא הופיעה לראשונה בערוץ אל-ע'אד.

כתיבת תגובה