מות פילה כתוצאה מפגיעת כפריים בה מעורר זעם בהודו

סיפור קשה מהודו.

הרשויות במדינת קראלה פתחו בחקירה אחרי שפילה בהיריון נפגעה אנושות לאחר שאננס ממולא בנפצים התפוצץ בפה שלה ולמרות מאמצי הפקחים היא לא שרדה. "האנושות מתה", זעמו גולשים ברשתות החברתיות.

לפי הפרטים שפורסמו ביממה האחרונה, הפילה בת ה-15 התגלתה בשבוע שעבר בנהר ווליאר כשהיא פצועה בפה, בלשון ובלסת. הניסיונות להוציא אותה מהמים ולטפל בה לא הצליחו והיא מתה כשהיא עומדת בנהר. בדיקות שנעשו לאחר מכן גילו שהיא הייתה בחודש הראשון להריונה.

הממצאים הראשונים העלו שימים ספורים קודם לכן, נכנסה הפילה לאחד הכפרים בחיפוש אחרי מזון, אולם המקומיים ניסו לגרש אותה באמצעות אננס ממולא בנפצים, שיטה שבה הם משתמשים בדרך כלל נגד חזירי בר שמנסים לפגוע ביבולים שלהם. ראש ממשלת קראלה, פינראי ויג'יאן הורה על פתיחה חקירה והרשויות מחפשות אחרי הכפריים שפגעו בפילה והיום נעצר אדם בחשד לצורך תשאול.

"היא בטחה בכולם", אמר הפקח מוהאן קרישנן, שניסה לטפל בפילה וחשף את הסיפור בפוסט בפייסבוק. "כשהאננס התפוצץ, היא כנראה הייתה בהלם ולא חשבה על עצמה אלא על הילד שהייתה אמורה ללדת בעוד 18 עד 20 חודשים. היא לא פגעה באף בן אנוש אפילו כשרצה עם כאב עצום ברחובות הכפר. היא לא ריסקה אף בית".

גורמים ברשות היערות סיפרו כי מקרה דומה התרחש לפני כחודשיים, כאשר פילה צעירה מתה אחרי שנפגעה מפרי שהתפוצץ בפיה, וגם אז נפתחה חקירה. עם זאת, הגורמים הודו כי קשה לחקור מקרים כאלה. "החיפוש אחרי המקום שבו הם נפגעו אינו קל כי עדר של פילי פרא עובר קילומטרים רבים בכל יום", אמר אחד הפקחים. "אנחנו מגלים על התקרית רק אחרי שהפילים מתגלים כשהם מרוחקים מהעדר שלהם, וזה לעתים שבועות לאחר מכן. זה מקרה על החקירה".

הסיפור עורר זעזוע בהודו כשגולשים העלו ציורים של פילים עם בקשות סליחה. "בתור בן אדם, אני מתבייש", נאמר באחד הפוסטים. "אנחנו האמנו בך. אתם בגדתם בנו", נכתב על ציור של פילה עם תינוק בבטנה. "אני אבל ובהלם לגלות שאנשים גרמו למותה של פילה חפה מפשע, פסיבית ובהיריון בכך שהאכילו אותה באננס עם נפצים", צייץ התעשיין ההודי, רטאן טאטה.

"אנשים הם פשוט ברברים", זעם אלפונס קנאנטנאם, ששימש שר התיירות בממשלת הודו עד לפני שנה. "אני לא חושב שיש עוד זנים אכזריים כמונו. הרסנו הכל למען הנוחות שלנו, אנחנו הורגים חיות אחרות רק בשביל הכיף".

תמונה

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה