התעשייה האווירית השלימה בהצלחה ניסוי ירי מבצעי כפול במערכת הנשק LORA

ניסוי טיל בליסטי מוצלח!
התעשייה האווירית השלימה בהצלחה ניסוי ירי מבצעי כפול במערכת הנשק LORA.
הניסוי התבצע מלב ים, כחלק מהדגמת יכולות לאחד מלקוחות מערכת הטילים המתקדמת
התעשייה האווירית ביצעה ניסוי ירי כפול מבצעי מוצלח במערכת הנשק LORA – טיל תקיפה בליסטי מדויק. הניסוי תוכנן ובוצע בהצלחה תחת מגבלות הקורונה וכחלק מתוכנית העבודה העסקית והדגמת יכולות ללקוחות מערכת הטילים המתקדמת.
הניסוי, שנערך מלב ים, כלל שיגור של שני טילי LORA ארוכי טווח אל עבר נקודת פגיעה מתוכננת מראש בלב ים בשני מתארים. בניסוי המורכב, נבחנו והודגמו בהצלחה מגוון יכולות מתקדמות של מערכת הנשק LORA, בטווח קצר- 90 ק"מ ובטווח ארוך – 400 ק"מ. מערכת הנשק בגרסתה היבשתית הוצבה על גבי ספינה בלב ים כחלק מדרישות הבטיחות בניסויים מסוג זה. הטיל שוגר ממערכת מבצעית הכוללת קרון פיקוד ומשגר יבשתי. בשני מתארי הניסוי הטיל שוגר למסלולו, ניווט את עצמו אל עבר המטרה ופגע במטרה בדיוק רב. מערכת הנשק והטיל עמדו בהצלחה בכל היעדים שהוצבו להם. לאור מגבלות הקורונה, בוצע הניסוי באמצעות שדה ניסוי נייד וצוות קטן (קפסולה) שיישם ניהול ועבודה מרחוק.

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי: "מערכת LORA הינה מערכת טילים אסטרטגית וניסוי מורכב זה, שבוצע תחת מגבלות הקורונה, הוכיח והדגים את יכולותיה המתקדמות של התעשייה האווירית ומערכת הנשק. הניסוי בוצע במתאר מבצעי מלא ובו נבדקו יכולות התמרון, התקיפה ודיוקי המערכת יחד עם פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים שבוצעו על ידי הצוות ההנדסי בחברה. היכולת להוציא לפועל ניסוי כה מורכב בימים אלו מהווה עדות נוספת למחויבות התעשייה האווירית ללקוחותיה ברחבי העולם. תוצאות הניסוי המרשימות מוכיחות את בשלות המערכת ויכולותיה המתקדמות ואני מודה לחיל הים, חיל האוויר ומשרד הביטחון על השיתוף פעולה וההירתמות להשלמת ניסוי זה".

מערכת הנשק LORA פותחה בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית האמונה על פיתוח ובניית מערכות הגנה אווירית כגון מערכת הנשק חץ 2 וחץ 3, ברק 8, טילים משוטטים ואינספור מערכות טילים, מערכות לווין מתקדמות כגון לווייני תצפית, ננו-לווינים, משגרי לווינים, לוויני תקשורת, ובכלל זה לווין התקשורת הלאומי 'דרור' ואת החללית 'בראשית' במשימתה פורצת הדרך אל הירח ועוד. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי ההגנה האווירית, המכ"מים, הלווינות, הכלים הבלתי-מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הניסוי במערכת הנשק "LORA": "במקביל למלחמתנו בקורונה אנחנו ממשיכים לשמור על ביטחון ישראל – בהגנה ובהתקפה. כל הכבוד לתעשייה האווירית ומערכת הביטחון. הניסוי המוצלח היום הוא עוד בשורה טובה לאזרחי ישראל ועוד בשורה רעה לאויבי ישראל".

הערת קורא : 

יש בסרטון הזה מס' דברים מדהימים ויפים:
1. הירי מבוצע מתוך רכב על גבי הספינה ולא מתוך מערכת יעודית (מעניין…)

2. הפגיעה במטרה כ"כ מדויקת שהתעשייה האווירית מרשים לעצמם לשים את המטרה בים, כך שהמטרה לא נפגעת מכמות החנ"מ ואפקט הפיצוץ אלא מדיוק הטיל (מדהים).

3. היכולת לפגוע במטרת פלסטיק / ניילון ממוקדת בלב ים מעידה על איכות מנגנון הדיוק המתבסס נ.צ דינאמי (המטרה נעה על פני הגלים…)

אגב, עוד אנקדוטה מרתקת- בהינתן שהטילים יכולים להיות נורים מפלטפורמה קרקעית על בסיס ספינה אקראית, המשמעות היא שכל ספינה יכולה להפוך לקן שיגור עוצמתי ומדויק ואף אחד לא יכול לחשוד בה(!!!)

משמע- לאף אחד אין ביטוח שספינת תענוגות שמשייטת לה בתמימות לא תהפוך במהירות לנשק קטלני בעוצמתו ואיכותו…

איך שאני רואה את זה, מדובר ביכולת שוברת שוויון במגרש של הגדולים.

תגובת המומחה הצבאי של האתר לאנקדוטה : 

אין סיבה ויתרון לשיגור בתנועה. המערכת מתוכננת למשגר קרקעי נייד אך עומד בשיגור או למשגר קרקעי קבוע (מסילת שיגור).

מזה שנים כל ספינה יכולה להיות ספינת טילים וזה נפוץ בעוד מדינות כולל ספינות מסחריות עם פלטפורמות שיגור מסוות המכולות ועוד. זה נכון לישראל ולעוד מדינות כולל עוינות

קורא נוסף מעיר:

1 הירי בוצע מתוך משגר על גבי רכב – זו המערכת היעודית.
1.1 הרכב העומס ונקשר לסיפון הספינה, לצורך ביצוע הניסוי בלב ים, מטעמי בטיחות
(בכל זאת מדינה קטנה והיה צריך ירי ל 400 ק"מ…)
1.2 לא רק רכב השיגור הועמס על הספינה.

2 אכן פגיעה מדוייקת במטרה.
2.1 אכן דיוק מדהים והמטרה לא נפגעת מפיצוץ הרש"ק. סביר להניח שהרש"ק היה אינרטי בניסוי הזה, לא תמיד יש בניסויים כאלו רש"ק קרבי.

המומחה הצבאי של האתר מעיר כי חיל האויר התנגד ועדיין מתנגד למערכי טילים במסגרת מאבקי כוח ותקציבים. למזלנו חיל הטילים מתקדם למרות ניסיונות טרפוד של חיל האויר (שברוב חוצפה הבין שהפסיד ביקש שהחיל יהיה תחת פיקודו…). הטיל הוצג לחיל הים כאופציה לחימוש משלים לים-קרקע וכך גם נוסה בתחילת הדרך במטרה לשמר פיתוח.

גם ניסויי עבר היו במשגר קרקעי על פלטפורמה ימית.

 

כתיבת תגובה