מבזקי חדשות ליום 31-5-2020 . מתעדכן

*- لا تسمح لأحد أن يحدد مصيرك، قُد نفسك بنفسك؛ فأنت أعلم بقدراتك من غيرك – "אל תיתן לאף אחד לקבוע את גורלך. תוביל אותך בעצמך.מי,חוץ ממך ,מכיר את יכולותיך ? " – פתגם ערבי מאיר פנים!!

*- הפגנה מאוד יוצאת דופן בלבנון ברקע ההפגנות נגד שחיתות המציפים את המדינה : הפגנה לפירוק החיזבאללה מנשקו . המפגינים פונים בקריאה : "אין מדינה קטנה בתוך המדינה" .

תמונה

תמונה

جانب من الفعالية المنددة بسلاح حزب الله في بيروت

*- לפי הערכה ראשונית ממקורות רוסיים – רוסיה תרחיב את בסיסיה טרטוס וחמימיים בדגש על טרטוס שיהפוך לנמל עם יכולות התקפיות שייתנו מענה לנוכחות ארה"ב והזירה הלובית – כנגד טורקיה. בנוסף לפי הערכות בסיס אל קמישלי שננטש על ידי האמריקאים ישודרג לבסיס תואם לבסיס חמימיים.

*- ממשלת בורקינה פאסו ממערב אפריקה מודיעה כי אתמול נהרגו לפחות 15 אנשים בהתקפה על שיירה של סוחרים בצפון המדינה.

90% מתושבי המדינה הם מוסלמים והיא גובלת עם ניז'ר וחוף השנהב.

*- תימן מגנה את החלטת האיחוד האירופי לחדש את העיצומים הכלכליים על סוריה.

*- בשל המשבר הכלכלי החמור של נגיף הקורונה צופות חברות כלכלה בכירות בעולם אבטלה של כמעט 2 מיליארד בני אדם, כשיותר ממחצית האוכלוסייה העובדת בעולם נמצאת בסיכון של איבוד מקום העבודה או הפיכת עבודות של משרה מלאה למשרות חלקיות בשנת 2020. (קרדיט: יוסי אלעזר -301)

*- מפקד חיל הים האיראני עלי טנגסירי אומר היום כי כלי שיט איראניים יהיו בכל מקום שיש ספינות אמריקאיות וכי האמריקאים ירגישו זאת בקרוב מאוד.

עוד אומר טנגסירי כי איראן לא פוחדת מהמוות וכי היא מוכנה להקריב את חייה.

אחת מהספינות שאיראן בונה נקראת על שם השאהיד קאסם סולימני ולספינה זו תהיה יכולת מוסקת נרחבת, לדברי מפקד חיל הים האיראני.

לסיום אומר טנגסירי כי הם נמצאים בבנייה של שתי ספינות מלחמה נוספות ע"ש השאהיד אבו מהדי אל מוהנדס ובקרוב תתווספנה לחיל הים של איראן. (קרדיט: יוסי אלעזר -301)

Iran adds 2 mini submarines to naval fleet

*-מקורות סוריים: ציוד צבאי רב הועבר לצבא סוריה על ידי רוסיה דרך נמל טרטוס. סוריה נערכת לסיום המערכה לשחרור אידיליב ומעבר למערכה הבאה.

*- התפתחות מסוכנת: מאהר אל-אסד מאיים על חסן נסראללה לחסל את מיליציית חיזבאללה בסוריה. דו"ח חשף כי מאהר אל-אסד, מפקד דיוויזיה -4, הנאמנה לאירן, איים על מנהיג מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית, חסן נסראללה, לחסל את חבריו בסוריה.

*- *שגרירות ארצות הברית בישראל הוציאה היום (חמישי):* אזהרת מסע ליהודה ושומרון ולרצועת עזה. "השגרירות מייעצת לאזרחים המתגוררים או שוקלים לנסוע לגדה המערבית ולעזה לשמור על ערנות גבוהה ולנקוט בצעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם", נמסר בהודעת השגרירות. זאת, ברקע ההיערכות להחלת ריבונות בבקעת הירדן ואיומי הרשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני. עוד נמסר בהודעת השגרירות כי "אלימות יכולה להתרחש באזורים האלו ללא התייחסות למיקומי תיירות, רכזות תחבורה, מחסומי ממשלה, שווקים ומתקני קניות או מתקני ממשלה".

*- *- יו"ר הפרלמנט האיראני – לריג'אני נפגש אתמול עם משמרות המהפכה בנוכחות הגנרל קאני (מחליפו של סולימני ) והיועץ הצבאי של חמינאי, "יחיא ספאווי". אם "קליבאף" (מושל טהראן) ינצח בבחירות לנשיאות איראן, למשמרות המהפכה יהיה יותר כוח(פוליטי).

*- מלטה החרימה כסף לובי בערך של 1.1 מיליארד דולר שנועד לכוחותיו של הגנרל חפתר והודפס ברוסיה .

مالطا تصادر أوراقاً نقدية ليبية مخصصة لحكومة حفتر بقيمة 1,1 مليار دولار

*-

כתיבת תגובה