מבזקי חדשות ליום 27-5-2020 . מתעדכן

*- מקור סורי: הכוחות האמריקנים פורסים מערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט בעיר דיר א-זור, נראה כי הם מתכננים להטיל סגר אווירי על כל אזור ממזרח לנהר הפרת כהכנה לכיבוש החלק המזרחי של הרפובליקה הערבית הסורית להקמת שלטון פדרלי עבור כוחות הכורדים.

*- הצבא האמריקני מוביל שיירה של ציוד צבאי ומגדלי תקשורת לבסיסיו באזורים הסמוכים לעיר המחוז –  חסכה.

*- נסראללה : לחיזבאללה יש יעד להפוך את הטילים שלנו לטילים מדויקים. מספר חודשים סוגיית הטילים המדויקים לא עולה כבר ע"י האמריקנים בשיחותיהם עם הבכירים הלבנונים.

*- אתר חדשות סודני : מטוס ישראלי נחת היום בבירה חרטום והביא סיוע רפואי להתמודד במגפת הקורונה. סודן הרשמית מכחישה.

*- נסראללה חושף בריאיון: "אמרתי למלאך המוות שייקח אותי במקום סולימאני".

*- המצפה הסורי מדווח כי אמש (ראשון) הפגיז צבא ישראל בסיסים של המיליציות האיראניות ומיליציית של חיזבאללה הלבנונית התומכות בכוחות השלטון הסורי מצפון לקוניטרה שבדרום סוריה.

*- לאחר שבעה חודשים המשטרה הצבאית הרוסית פתחה אתמול אתמול (שני) את כביש M4 האסטרטגי בצפון סוריה, ואיפשרה לאזרחים להשתמש בו, בין טל תמר למנביג' לראשונה מזה שבעה חודשים. הכביש המהיר מחבר עיירות ממערב לנהר הפרת לעיירות אחרות בצפון מזרח סוריה. (כביש M4 נשלט עוד משנה שעברה על ידי לוחמי האופוזיציה שנהנו מתמיכת הצבא התורכי).

*- ארגונים פנו לשר הדתות החדש, והתריעו על תופעה של איראנים הרוצים להתגייר בשקר, בשביל לקבל מקלט מדיני*

אמנם התופעה מכמה מדינות בחו"ל לא חדשה, ובכל זאת, לראשונה מצטייר הדבר כמגמה הולכת וגוברת, של פליטים ואזרחים מאיראן הרוצים פשוט לברוח מאיראן לישראל, ומוכנים אפילו להתגייר.

והחשש הגדול, שהם עלולים לזייף מיסמכים ותעודות גיור בחו"ל, ולהתחזות לקווקזים.

איש העסקים "הרוסי קווקזי" ברוך ליוייב, מראשי ארגון הפועל בקהילת ישראל – אזרביג'אן אומר, שלנציגות שלהם בקווקז, הגיעו פניות המעידות על התופעה.

ולכן, הוא פנה לשר הדתות החדש הרב יעקב אביטן, להביא לפניו את הבעיה והשלכותיה הדתיות, כדי שיידעו מה שקורה.

*- העיר ווהאן-מרכז המגפה מזמינה תיירים לחזור ולבקר אותה. נא לא לשכוח לעשות ביטוח חיים שמן!

*- הרוסים אילצו את צבא סוריה לחתום הסכם סולחה חדש עם המורדים לשעבר בדרום סוריה ובכך מנעו אופנסיבה סורית-איראנית במחוזות דרעא וקונייטרה.

*- שבטים בדואים בסיני נלחמים לצד הצבא המצרי נגד דאעש כשהם לבושים חלקי מדים של צה'ל. מה שיוצר רושם שישראל מעורבת.

*- נשיא איראן פנה לממשלת שוויץ בבקשת עזרה וסיוע בלחימה בקורונה.
הפרסי הזה ממזר. הוא פנה דווקא אליהם כי הם מייצגים את האינטרסים האמריקאים באיראן לאחר ניתוק הקשרים. ואולי זה יעזור בהקלת הסנקציות. מסקנה-הסנקציות אכן כואבות.

*- דיווחים ערביים- ־ 2 מסוקי קרב ישראלים פעלו  היום בצהרים על גבול מצרים ישראל.לא ברור מה עשו ומה היתה המשימה. אפשר ואותרו תנועות של אנשי דאעש באזור.

*- החמס איים שעד יום חמישי לא יגיעו מכונות הנשמה הם יגרמו להסלמה..

*- טילי קרקע-אוויר טורקיים פרוסים בצפון סוריה.

על פי תמונות הלוויין שמפורסמים טורקיה פרסה לראשונה טילי הגנה אווירית בשדה התעופה טפטנז.

*- ב-32 טיסות פונו כל לוחמי ווגנר הרוסיים מלוב והועברו בשלב זה לסודאן.
מכה קשה לגנרל חפתר ובעיה גם לסיסי שיעמיק את מעורבותו הצבאית נגד טורקיה על אדמת לוב.

*- דמשק, (BM) – במהלך השבועות האחרונים, ישראל נמנעת מלתקוף באופן גלוי מטוסי תובלה צבאיים איראניים, המעבירים אמצעי לחימה מסוימים לסוריה,כך מסתבר על על פי חוות דעתם של כמה מומחים צבאיים.

הערת המומחה הצבאי של האתר : ממתי ישראל תוקפת מטוסי מטען איראניים? זה לא קרה אף פעם ולא יקרה. פעם אחת בלבד נפגע מטוס מרסיסים בתקיפה של ציוד. תמיד המטרה היא הציוד ולא המטוסים. מישהו מתאמץ לשווק את הס-300/400?

*- מקור סורי: הכוחות הרוסיים החלו לגייס מספר בני כפר דיר אזור (שמיה) המזרחי כדי להילחם ב- לוב תמורת 1,000 דולר אמריקני בחודש, וגויסו 8 אנשים מהעיירה דבלן, לשעבר חברי המיליציה האיראנית.
זאת על רקע דיווחים על החזרת כוחות וגנר שכירי החרב הרוסיים מלוב.

*- עיראקית אמיצה תומכת ביבי:

אני באמת יכולה להעיד עליך, שאתה מדינאי שוחר שלום , אתה לא מחפש להרוג, אתה לא מייצא טרור אלינו כמו שאיראן עושה . אני יכולה להעיד שאתה רוצה שלום עבור פלסטין איתנה, אתה רק רוצה ביטחון עבורה ועבור ילדיה, אתה נלחם רק במחבלים ואפשר לברך אותך על כך ية וכמובן שולחת לב ♥️ ואני אוהבת אותך @Israelipm : //t.co/5YCT0iXiaZ

*- 3 חיילים אמריקאים ו -5 חיילים מקבוצת "SDF" נפצעו בהתקפה שביצעו אלמונים עם מקלעים ופגזים על שיירת כלי רכבם סמוך לצומת הכפר רואישיד בפרברי מחוז דיר א-זור.

*- משפחות של לוחמי צד"ל שמצאו מקלט בישראל הפגינו היום בתל אביב ליום ה-20 שנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון .

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

 

כתיבת תגובה