מבזקי חדשות ליום 18-1-2017.מתעדכן.

*- סוכנות הידיעות האיטלקית-אקי: במידה ושדה התעופה הצבאי בדיר א-זור יחזיק מעמד בפני תקיפות דאעש ב-24 שעות הבאות הרי שכוחות חיזבאללה מאזור העיר חאלב עושים את דרכם לאזור דיר א-זור במטרה לחבור לכוחות ולתגבר אותם .
אין ספק-טביעת אצבעות אירניות בגלל האינטרס לקיים שדה תעופה יעיל במזרח סוריה שיהיה גם יעיל בטיפול בבעיות במערב עירק . והנה לנו איחוד דה-פקטו של מדינות חסות אירניות בציר הסהר השיעי.

*- אודות גורלו של הקצין הדרוזי הבכיר – תת אלוף עיצאם זוהיר א-דין – מפקד כוחות ההגנה הסורים על שדה התעופה והכיס הנצור כולו.

אתמול התפרסמו ידיעות כל מספק קצינים סורים בכירים שנהרגו במתקפה של דאעש על השדה . בין יתר השמות השתרבב שמו של תת אלוף זוהיר א-דין שהוכחשו אחר כך , אך לא ציינו מה מצבו . היו גם שמועות שהאיש נפצע קשה בהפגזה ארטילרית . עוזרו האישי נהרג ואף התפרסמה תמונתו .
היום שוב יש חרושת שמועות בנוסח:" על פי ידיעות לא מאושרות הבכיר הדרוזי נהרג".
והייתי רוצה לשתפכם בהערכתי באשר למצבו :
אתמול, כמעט באופן חשאי , הובהל לשדה תת אלוף סורי – מפקד חטיבה 104 ומושל חאלב לשעבר כדי לארגן מחדש את ההגנה סביב השדה . היום מתפרסם על הגעת כוחות החיזבאללה שייקחו על עצמם את ההגנה על השדה .
בהכירי את הבכיר הדרוזי ואת דרך מחשבתו , אין מצב שהוא יסכים לקבל עזרה מכוחות "נחותים" ממנו , מעצם היותו מפקד פוג' קומנדו מהטובים ביותר בצבא סוריה . כוחות החיזבאללה אינם טובים יותר מכוחות הקומנדו הסורים . כמו כן "הצנחת" מפקד במקומו מעידה, ברמת אמינות מסוימת , שהאיש כנראה מנוטרל . או שהוא נפצע או שהוא נהרג.
ומעל לכל האיש הינו מינוי אישי של משפחת אסד שהטילה אותו למערכה בדיר א-זור . הוא עדיין נחשב בעיניהם ואין מצב שימנו לו מחליף אם הוא כשיר ללחימה.

 

%image_alt%

*- סוכנות הידיעות האיטלקית טוענת כי במתקפת דאעש על פוג' ארטילריה 137 הם כבר הצליחו להשבית כמחצית החטיבה מפעולה . וזה סימן חמור ביותר לפוטנציאל ההתנגדות של צבא סוריה באזור.

*- חיל האוויר האמריקאי הודיע כי בצע מספר תקיפות אוויר באזור דיר א-זור נגד מטרות דאעש במטרה לעזור לכוחות הסורים באזור.

*- דאעש מפנה את כל התושבים הגרים באזורים בתוך העיר דיר א-זור אותם כבש בהכריזו עליהם "שטח צבאי סגור".

נראה כמו הכנה לקראת העברה משפחותיהם מאזור א-רקה למשכנם החדש בדיר א-זור.

*- מזל נאחס לסורים בדיר א-זור . מאז שעות הבוקר מכסה ערפל סמיך את כל אזור דיר א-זור . כל  הפעילות האווירית בשמי האזור-מושבתת . אללה בא לעזרת דאעש!!

*- דיווחים כי מסוקים סורים הטיסו 600 חיילים מאזור קמישלי בצפון המדינה והעבירום לאזור דיר א-זור בניסיון נואש להציל את השדה מנפילה לידי דאעש .

*- הרוג ראשון לכוחות החיזבאללה בדיר א-זור .

 

%image_alt%

 

*- %image_alt%

כתיבת תגובה