מבזקי חדשות ליום 23-5-2020 . מתעדכן

*- איראן: דיווח כי המיכלית האיראנית הראשונה "פורצ'ן" (אחת מתוך 5) נמצאת במרחק 40 שעות לערך מהגעה לונצואלה.

האם ארה"ב תעצור את המיכלית או תאפשר לה לעבור? האם חיל האוויר של או חיל הים של ונצואלה שאמורים ללוות את המיכליות כשהן קרובות למדינה יתעמתו עם הצי או חיל האוויר האמריקני?

*- על פי עדות מספר תושבי שטחי  B באיו"ש כוחות הביטחון הפלשתינים הוציאו את אנשיהם מהאזור. הם מדווחים על הקלת רבה בקרבם לאחר פעולה זאת . לדבריהם , מהר מאוד הרשות הפלשתינית תחזיר את אנשיה לשטח מחשש שהם יאבדו את אחיזתם שנקנתה בהפעלת כוח לאור ההתנגדות הטבעית של  התושבים כלפיהם.

*- חומייני: "מזמין אני את המוסלמים בכל רחבי העולם לציין את יום שישי האחרון של החודש הקדוש של רמדאן כיום אלקודס, כדי להכריז על סולידריות בינלאומית של מוסלמים לתמיכה בזכויות הלגיטימיות של העם המוסלמי על פלסטין. במשך שנים רבות אני מודיע למוסלמים על הסכנה הנשקפת מישראל, אשר היום גברה בהתקפותיה הפראיות נגד אחינו ואחיותינו בפלסטין ובדרום לבנון, וממשיכה להפציץ בתים של פלסטינים. אני דורש מכל המוסלמים של העולם ושל הממשלות המוסלמיות להצטרף יחד כדי לכרות את יד הגזלן ותומכיו".

*- מקורות סוריים: נראה כי אנו עומדים בפני קרב גדול נגד חזית אל-נוסרה וצבא הכיבוש הטורקי.

*- סטודנטית שחזרה מאוקראינה ללבנון -מערב בקעא אובחנה כחולת קורונה.

*- פיצוץ אופנוע תופת בשוק המרכזי של אל-בסירה, באזור הכפרי בצפון מחוז דיר אזור.

*- טראמפ מצהיר: לא נסגור את המדינה אם יהיה גל שני של נגיף הקורונה.

*- המחאה בהונג קונג בדרך לקאמבק: הפרלמנט הסיני הודיע היום כי הוא מתכוון לקדם הצעת חוק "לשיפור מערכת החוק והאכיפה בהונג קונג" שמטרתה "שמירה על הביטחון הלאומי". חוקים מהסוג הזה יאפשרו לבייג'ין להשתמש באמצעים אלימים כדי לחסל את תנועת המחאה בהונג קונג. מדובר בצעד האגרסיבי ביותר שמתכוון הממשל המרכזי להפעיל על הונג קונג מאז שהוחזרה מבריטניה לסין ב-1997. המהלך צפוי לגרור אחריו התנגדות במערב ולהוציא לרחובות הונג קונג את אנשי תנועת המחאה שהפגינו בהמוניהם בשנה שעברה במשך חודשים ארוכים וכמעט ללא הפסקה. אז הטריגר היה הכוונה של הרשות המחוקקת המקומית להעביר חוק דומה שבעקבות המחאות ירד בסופו של דבר מהשולחן. ג'ושוע וונג, ממנהיגי תנועת המחאה: המהלך של בייג'ין הוא פעולת תגמול על המאמצים של תושבי הונג קונג לעורר מודעות בשנה האחרונה. בייג'ין מנסה להשתיק את קולם הביקורתי של ההונג קונגים באמצעות כוח והפחדה. נמשיך לספר לעולם את האמת בנוגע לאוטוריטריות הסינית. אין לנו ברירה אחרת." (קרדיט:ערוץ הטלגרם חדשות חוץ)

*- הונגריה: הפרלמנט ההונגרי הצביע היום בעד ביטול ההכרה החוקית בטרנסג'נדרים, צעד שמוגדר על-ידי פעילי זכויות להט"בים ככזה שמשיב את המדינה ל"ימים אפלים". לפי החוק החדש, מגדרו של האדם ייקבע לפי הכרומוזומים שאיתם נולד, כך שמעתה לא יוכלו טרנסג'נדרים לשנות את מינם ואת שמם במסמכים רשמיים. 134 חברי פרלמנט תמכו בהצעת החוק, 56 התנגדו. כעת החוק נדרש את אישורו של הנשיא יאנוש אדר, שנחשב מקורב לראש הממשלה ויקטור אורבן. הליך החקיקה מגיע ברקע עלייה ברטוריקה אנטי-להט"בית ומהלכים אנטי-דמוקרטיים של אורבן וחברי ממשלתו. לפני כחודשיים העביר הפרלמנט הצעת חוק שמאפשרת לאורבן לשלוט ללא צורך ברשות המחוקקת ולתקופת זמן בלתי מוגבלת. עם זאת, חוק הטרנסג'נדרים הינו חלק מחבילת חקיקה רחבה שנזקקה לאישור הפרלמנט גם כעת. (קרדיט:ערוץ הטלגרם חדשות חוץ)

*- הערכת צה"ל: איראן נדחקת מעט מסוריה, אך התעצמות חיזבאללה נותרה מטרידה  – כך טוען העיתון אלגמיינר הגרמני.

לאחרונה פעילי חיזבאללה מגבירים נוכחות בסיורים באזור הגבול בתחפושות אזרחיות, קבוצות הפרוקסי של איראן מחזקות את התשתית הצבאית שלהם בכפרי הגבול,כידוע כל בית שלישי הוא למעשה עמדת טרור של חיזבאללה, כך נאמר בהערכת מצב בצה'ל.

במלחמה הבאה עם חיזבאללה, צה"ל רואה שני תרחישים אפשריים: עימות צבאי בין ארה"ב לאיראן באזור המפרץ, או תקיפה ישראלית ממוקדת על יעדיי חיזבאללה בלבנון פעולה זאת ככל הנראה תאלץ את חיזבאללה להגיב.

כתיבת תגובה