הטאליבן באפגניסטן קורא לכל התושבים להתפייסות לאומית בעקבות הסכם השלום

מנהיג הטאליבן באפגניסטן, הייבתוללה אחונדזאדה, הבהיר שהתנועה מחויבת להסכם עם ארה"ב וקרא לממשל האמריקאי להמשיך עם יישום הנסיגה של הכוחות "למען השלום והביטחון".

בהודעה שפרסם לקראת סיום הרמדאן ו-"עיד אל-פיטר", כינה אחונדזאדה את ההסכם "הישג היסטורי" עבור הטאליבן והדגיש כי הוא "יהיה בעל תועלת עבור כל הצדדים אם היישום יתבצע בכנות".

"האמירות האסלאמית מחויבת להסכם שנחתם עם אמריקה ומפצירה בצד השני לכבד את המחויבויות שלו ולא לאפשר להזדמנות הקריטית הזו להתבזבז", אמר. "היישום של ההסכם הזה יכול להוות כלי בעל עוצמה לסיום המלחמה בין אמריקה ובין ארצנו ולמען ביסוס שלום ומערכת אסלאמית במולדתנו".

אחונדזאדה הוסיף כי "הנוסח של ההסכם מפורש ומהווה תוכנית עבודה מבטיחה לתועלת האומות שלנו ולפתרון הבעיה וחובה ליישם אותו". "הבה נתקדם עם שלב היישום כדי שייסלל הנתיב לנסיגת הכוחות שלכם ולמען שלום וביטחון באפגניסטן ובאזור", מסר.

מנהיג הטאליבן הוסיף כי התנועה "מבטיחה לכולם שאין לה מדיניות מונופוליסטית, וכל גבר ואישה בחברה יקבלו את זכויותיהם ואסור לאף אחד לחוש קיפוח או חוסר צדק וכל העבודה הנדרשת למען רווחת החברה והתפתחותה יטופלו לאור חוקי השריעה".

אולם לצד הגזר, גם הופיע המקל. "אנחנו מציעים חנינה לכל מי שניצבים בשורות האופוזיציה אם הם יבחרו להתנער מהאיבה שלהם", הצהיר אחונדזאדה. "אנחנו מפצירים בכולם לנצל את החנינה הזו כדי לסיים את האופוזיציה שלהם ולא להפוך למכשול להקמת ממשלה אסלאמית שהיא השאיפה של כל מיליוני הקורבנות, הפצועים, הנכים, היתומים, האלמנות והאפגנים הסובלים".

בהתייחסו למגפת הקורונה, אמר מנהיג הטאליבן כי "אללה מטיל על האנושות תלאות כאלה כאשר העבירות נגד דתו של אללה, נגד הטבע ונגד הנורמות האנושיות מגיעות לשיאן". על כן, הדגיש, יש חובה "להתאים את חיינו מחדש בהתאם להנחיות של האסלאם כדי שנינצל מהעינוי הקטלני הזה". הוא אף קרא לארגוני סיוע בינלאומיים לעזור לתושבי אפגניסטן וכי הטאליבן מוכנה לסייע להם במאמץ.

Taliban seen with SCAR rifle commonly carried by American commandos

קרדיט: ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"

כתיבת תגובה