מבזקי חדשות ליום 20-5-2020 . מתעדכן

*- לסוריה חוב לחיזבאללה. איפה שחיזבאללה ירצה להיות, זה יהיה גם רצונותיה של סוריה. " – נשיא סוריה בשאר.

*- ביום שלישי הודיע משרד ההגנה הרוסי, כי מסוק צבאי Mi-8 התרסק, במטרופולין במוסקבה, והרג את כל אנשי הצוות שלו. הרשויות ברוסיה לא ציינו כמה אנשים היו במסוק לפני ההתרסקות, ביום שלישי בערב, על פי הדיווחים של צרפת.

מהמשרד נמסר כי "אנשי הצוות מתו כתוצאה מפצעים שנגרמו להם במהלך נחיתת חירום" של המסוק שהשתתף בתרגילים צבאיים.

المروحية من طراز "مي 8"

*- צבא ארה"ב מזהיר מפני התקרבות לטווח של מאה מטרים מאוניות חיל הים האמריקני במים בינלאומיים ומיצר הורמוז.

*- מקורות לבנונים: הצבא הישראלי משגר פצצות תאורה באוויר בגבול לבנון , כשמעל טיסת המסוק שלה.

כוחות תותחנים של צה"ל בצפון ירו מספר פגזי תאורה מעל מרחבים בגבול לבנון בגזרה המזרחית. ככל הנראה זוהתה נגיעה בגדר מעבר לגבול. כיתות הכוננות באיזור ברעם הוקפצו לכוננות ונערכות סריקות. (יאיר קראוס)

דובר צה״ל- לפני זמן קצר עצרו לוחמי צה"ל שני חשודים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים זוהו מיידית ואותרו בתוך זמן קצר. ככל הנראה מדובר במבקשי עבודה.גורמים בצה"ל אומרים לכאן חדשות כי הפליטים הוכוונו על ידי חיזבאללה, זאת כחלק מהעלייה בפרובוקציות על גדר הגבול.

*- הרמטכ"ל אביב כוכבי :‏

"נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב. המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

"על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל".

מספיק ברור ? 

*- באזורי הים מול החוף הטורקי של מוגלה בים התיכון, היו עם שחר יום שלישי, 6 רעידות אדמה רצופות, ועוצמתן נע בין 4.1 ל 5.6 מעלות בסולם ריכטר.

הרשות הטורקית לאסונות וניהול חירום (AFAD) הצהירה, כי רעידת האדמה הראשונה אירעה בשעה 02:22 בעוצמה של 5.6.

לאחר מכן הגיע רעידה שנייה בשעה 03:02, 4.4 מעלות, והשלישית בשעה 05:44, 4.2 מעלות.

רעידת האדמה הרביעית אירעה בשעה 05:48 בעוצמה של 4.2 מעלות, והחמישית גם היא באותה עוצמה בשעה 07:15.

הרעידה האחרונה אירעה בשעה 07:23, ועוצמתה הייתה 4.1.

בהצהרה נאמר כי עומק רעידות האדמה נע בין 5.71 ל- 39.70 קילומטרים מתחת לפני הים, בעוד שלא היו דיווחים על פגיעות בנפש או ברכוש.

בהצהרה צוין כי מוקד רעידת האדמה ממוקם מאזור דאצ'ה במדינת מוגלה הטורקית, מרחק שנע בין 269 ל 320 ק"מ.

*- הנזקים שנגרמו מהתקפת הסייבר לפי מקורות זרים:
ושינגטון פוסט דיווח הלילה (שני), כי ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר, על הנמל שאהיד ראג'י (Shahid Rajaee) בעיר בנדר עבאס שבדרום איראן, השוכנת לחופי מצר הורמוז. לפי הדיווח, התקיפה התרחשה ב-9 במאי, וגרמה לשיבוש התנועה בנמל במשך ימים ארוכים.
ראש ארגון הנמלים והים באיראן, מוחמד רסטד, אמר בשבוע שעבר לסוכנות הידיעות האיראנית IRNA כי המתקפה לא פגעה במערכת המחשוב המרכזית של הארגון, אלא בכמה מערכות מחשוב פרטיות המשמשות אותו. עם זאת, גורם ביטחוני זר אמר, כי המתקפה נעשתה ברמת דיוק גבוהה, וכי הנזק שנגרם לנמל היה חמור יותר משדיווחו באיראן. "היה שם בלאגן מוחלט", ציין הגורם. (קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב)

*- הותקפה מפקדת דיויזיה 5 באיזרע שבדרום סוריה. שם גם נמצא החפ'ק האיראני המרכזי של איראן והחיזבאלה האחראי על כל דרום סוריה ו…החזית עם ישראל.

*- חוסל תת אלוף בצבא סוריה שהיה מנהל הקצינים בלטקיה. עכשיו נתחיל לראות שרשרת חיסולי בכירים בצבא סוריה של מי שהיה בקשר עם מחלוף או מנאמניו. ככה זה בסוריה. או שאתה בכיר ונאמן או שאתה גוויה.

*- רקטה התפוצצה סמוך לשגרירות ארה"ב באזור הירוק בבגדאד. אירוע ראשון לאחר הפוגה של כמה שבועות .

*- הסתיימה בנייתה של פריגטה מצרית חדשה נוספת והיא הושקה לים . שמה- לוקסור .

תמונה

תמונה

*- מפעלי התעשיה הצבאית המצרית החלו לייצר ציוד רפואי .

תמונה

תמונה

*

 

כתיבת תגובה