איראן מתכוננת לקנות מערכות נשק חדישות ביותר מרוסיה לאחר תום האמברגו

יש סיבה מדוע ארה"ב מבקשת להאריך את אמברגו הנשק בחסות האו"ם נגד איראן , וזה התברר יותר ויותר במהלך החודשים האחרונים, מכיוון שהוא מתכונן לפוג לפני סוף השנה.

על פי דיווח באתר חדשות רוסי, Avia.Pro, האיראנים ינסו לרכוש חלק מהטכנולוגיה הצבאית האחרונה, כולל נשק חדשני מהפדרציה הרוסית.

"במהלך החודשים הקרובים יפוגו הסנקציות של האו"ם על איראן, שיאפשרו למדינה זו לרכוש אמצעי לחימה מסוגים שונים. בניגוד לקריאות וושינגטון להדק את הסנקציות על הרפובליקה  האיראנית האסלאמית, רוסיה התנגדה לכך בתוקף והיא כבר נערכת למכור נשק לאיראן שיוכל להביס את ארצות הברית ובעלות בריתה ", נכתב בפרסום.

בציטוט מהצהרתו של שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנזיה, אתר "אביה פרו" ציין כי הפדרציה הרוסית הייתה אחד המגנים הקולניים ביותר על איראן נגד קריאת וושינגטון להארכת אמברגו הנשק.

"ארצות הברית לא יכולה לדרוש הארכה של אמברגו הנשק נגד איראן מכיוון שהיא לא היתה מעורבת בעסקת הגרעין האיראנית מזה שנתיים", אמר נבנזיה.

"אני לא רואה שום סיבה להטיל אמברגו נשק על איראן. מבחינה טכנית זה לא היה אפילו אמברגו, אלא מכסה מסוימת לרכישה. מגבלה זו תפוג ב- 18 באוקטובר. לנו זה ברור ", אמר השגריר הרוסי, כפי שצוטט על ידי סוכנות הידיעות TASS.

China: U.S. has no right to extend arms embargo on Iran, let alone ...

על פי דברי Avia.Pro, איראן עשויה להוציא מיליארדי דולרים ברכישת מערכת ההגנה האווירית של רוסיה Pantsir-S, יחד עם מערכת ה- S-400 החדישה מתוצרתה, הנמצאת כיום רק בידי כוחות הצבא הטורקי במזרח התיכון.

"נכון לעכשיו, יש עניין מיוחד לאיראן במערכות ההגנה האווירית הרוסיות פנצ'ר-ס, מערכות הלוחמה האלקטרונית, מערכות ההגנה האווירית S-400, מטוסי קרב ומסוקי קרב, ועד סוף השנה איראן יכולה בהחלט להוציא כמה מיליארדים דולרים על רכישת נשק רוסי, "הם אמרו.

הם הוסיפו כי תפוגת אמברגו הנשק עשויה לאפשר לאיראן גם לשפר את חיל האוויר שלה על ידי רכישת מספר מטוסי קרב מהדור האחרון.

איראן מודעת היטב לכך שחיל האוויר שלה כבר כל כך מיושן, עד שלא ניתן להשתמש בו אפילו נגד מתנגדי המשטר באזור, שלא לדבר על ארצות הברית. ברור, טהרן כבר שוקלת את האפשרות לרכוש את מטוס ה- Su-30SM הרוסי ואת ה- MiG-35 הרוסי, כמו גם מערכות הגנה אווירית ארוכות טווח שיכולות לפגוע במטוסי אויב, טילי שיוט וטילים בליסטיים ", אמר  האתר אביה פרו, תוך שהוא מצטט מומחה צבאי.

הערה: איראן משחקת היטב בין המעצמות . היא מבינה שרוסיה, הנמצאת במשבר כלכלי חריף ביותר עקב נפילת מחירי הנפט ומגפת הקורונה המכה במדינה, לא תרצה לאבד מכירות במיליארדי דולרים דווקא בתקופה זאת והם יעשו הכל כדי לסכל את הכוונה האמריקאית להאריך את תוקף האמברגו של האו"ם עליהם, ולכן הם רומזים באמצעי התקשורת כי על הפרק עסקאות נשק אדירות. אף אחד לא בודק אם יש לאיראן את הכסף לקניות אלו לאחר שגם היא נמצאת עמוק בתור משבר כלכלי חריף .

 

כתיבת תגובה