במהלך מתריס מול ארה"ב איראן שלחה מכליות נפט גם לסין

במקביל לשליחת כמה מכליות איראניות לוונצואלה, ארבעה מכליות איראניות נוספות בדרכן לסין, ושני מכליות (מכלית נפט ענקית (333 מטר) ומכלית קטנה יותר) נמצאות במים הסיניים ליד נמל שנחאי.

ראוי לציין כי במכליות אלו מערכת הזיהוי הימי האוטומטי שלהם (AIS) פועלת. נראה כי איראן אינה מודאגת מהפיקוח האמריקני על שדות הנפט והגז שלה לאחר תקרית עין אל-אסד ושיגור הלוויין.

הערה : לא צריך לעשות "סיפור גבורה" מארבע מכליות נפט איראניות קטנות בדרכן לסין. הגדולה שבהן בעלת קיבולת של עד חצי מיליון חביות נפט, וזה אפילו לא פסיק מיצוא הנפט האיראני לסין לפני שהוחלו הסנקציות האמריקאית ו"תקופת הפטור" של סין נגמרה. ורק כדי שיהיה סדר גודל, נכון להיום יש כמות של 117 מכליות גדולות VLCC (מכליות אלו נושאות 2 מיליון חביות כל אחת) שזה מספר חריג יחסית וגדול מהמספר הממוצע. בנוסף למכליות האלו, ישנן עוד מכליות קטנות יותר בקיבולת של עד מיליון חביות נפט האחת צריך לזכור כי לאיראן צי מכליות בינונית וקטנות (עד חצי מיליון חביות).
רובן שמשו לאכסון נפט לאחר תחילת הסנקציות והנפילה הדרסטית ביצוא הנפט האיראני.
כיום חלקן משמש ליצוא נפט בדרך של הברחת הנפט, מכלית יוצאת לאוקיאנוס ההודי, מכבה מערכות משדרי זיהוי (זו עברה על חוקי הספנות הבין לאומיים) וחוברת למכליות גדולות יותר באחד מהאטולים באמצע הדרך,
המכליות האיראניות פורקות את הנפט אל מכלית הלקוח (ship to ship), בדרך כלל שתי מכליות איראניות למכלית אחת, מסין או מהודו.

 

ScanStrut Rokk Mini, premium marine mount system - Panbo

קרדיט : אביעד – ערוץ מבט למזרח התיכון מקבוצת נציב

כתיבת תגובה