צרפת עצרה את אחד המבוקשים הבכירים ביותר על מעורבות ברצח העם ברואנדה

צדק מאוחר: הרשויות בצרפת הודיעו היום על מעצרו של פליסיאן קבוגה, אחד המבוקשים הבכירים ביותר על מעורבות ברצח העם ברואנדה בשנת 1994, והוא צפוי להיות מוסגר לבית הדין המיוחד בהאג.

בהודעה של התביעה והמשטרה נאמר שקבוגה (84) נעצר הבוקר בפשיטה על דירה שבה התגורר בזהות בדויה באנייר סון-סן, פרבר צפונית מזרחית לפריז. לפי הדיווחים, המעצר הגיע אחרי חקירה ממושכת שבה נטלו חלק אנשי בית הדין המיוחד בהאג לצד כוחות שיטור ואכיפת חוק ממדינות אחרות באירופה, ארה"ב והאינטרפול.

Rewards For Fugitives: Felicien Kabuga - YouTube

סרז' ברמרץ, התובע הראשי של בית הדין של האו"ם בהאג שמטפל בחקירות הפתוחות על פשעי מלחמה ברואנדה וביוגוסלביה לשעבר, מסר כי המעצר הוא "תזכורת שאחראים על רצח עם יכולים להיות מובאים למשפט גם 26 שנה אחרי הפשעים שלהם". "עבור הצדק הבינלאומי, המעצר של קבוגה מראה שאנחנו יכולים להצליח כאשר יש לנו את התמיכה הבינלאומית".

קבוגה, שהיה האיש העשיר ברואנדה, משתייך לבני ההוטו והוא מואשם כי הקים ומימן מיליציה שביצעה מעשי טבח בבני הטוטסי במהלך רצח העם ב-1994 ואף הקים תחנת טלוויזיה שקראה להרוג את כל מי שמשתייכים לטוטסי. בשנת 1997, הוגש לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כתב אישום נגד קבוגה על שבעה סעיפים, ובהם רצח עם, מעורבות ברצח עם, רדיפה והשמדה, אולם לא היה ידוע היכן הוא מסתתר. האמריקאים אף הציבו על ראשו פרס של חמישה מיליון דולר.

Fotos: El genocidio de Ruanda | Internacional | EL PAÍS

קרדיט:   – ערוץ מבט עולמי

כתיבת תגובה