חוקרי מודיעין: אינדיקציות למתקפת טרור אפשרית על יעדים אמריקאים בעולם

שני חוקרי מודיעין אמריקאים הזהירו, מפני ראיות הולכות וגוברות, כי איראן וחיזבאללה הצליחו להעיר תאים ישנים, בארצות הברית ובמערב אירופה, שיכולים לשמש לביצוע פיגועי טרור, כנקמה על הריגתו של מפקד כוח קודס לשעבר, של משמר המהפכה האיראני קאסם סולימאני,שחוסל על ידי האמריקאים – כך מוסרת רשת אלערביה.נט.

החוקרים ציינו במאמר המחקר שפרסמנו, כי יש מספר הולך וגובר של אינדיקציות, למתקפה אפשרית בארצות הברית, או נגד אינטרסים אמריקנים בחו"ל, הם גם הזהירו, כי טהרן עשויה להסיר את התנגדותה, ולאפשר פיגועי נקמה על אדמת אמריקה.

החוקרים ציטטו 7 אינדיקטורים, בנוגע למוכנות התכנון, הן באיראן והן בחיזבאללה, כמו לפני פיגוע טרור אפשרי. אינדיקטורים אלה נעים בין מעקב על מקום הפיגוע, תכנון לוגיסטי לאספקת אמצעים , ועד פעילות הסוואה, הסתננות, גיוס ובחירת יעדים.

על פי מה שפרסמו החוקרים במאמר המחקר שלהם, הנקמה עשויה להיות מדויקת מספיק בכדי להעביר מסר ברור, אך לא כל כך קיצוני , שיאיים על הישרדות המשטר האיראני, בדומה לתגובה להתנקשות במנהיגי חיזבאללה, כמו המזכ"ל לשעבר עבאס מוסאווי, והמפקד הצבאי של חיזבאללה עימאד מורנייה.

וידוע מה הייתה התגובה לחיסול מוסווי, שהייתה בארגנטינה, על בניין של הקהילה היהודית, שהיה פיגוע קשה, וזאת דוגמה למה שצפוי להיות צורת הפיגוע, כאשר מתאבד לבנוני, פוצץ משאית תופת, שהרסה לחלוטין את בנין הקהילה היהודית, בשיתוף פעולה בין איראן וחיזבאללה.

What Does Four Decades of Terrorism in the U.S. Look Like? - War ...

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתבה נוספת בנושא:

כתיבת תגובה