הערכות: בעקבות מידע מודיעיני התרעתי נחוש טראמפ להכניע את החיזבאללה

עם ההתקרבות למערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, נראה כי דונלד טראמפ הולך בצעדים נחרצים לקראת קדנציה שנייה, והפעם נראה כי הוא נחוש להכניע את חיזבאללה.

מנהלת מחקרים ביטחוניים אסטרטגיים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מארה קרלין- "המלחמה בין חיזבאללה לישראל היא לא שאלה של האם זה יקרה,אלא השאלה היא מתי היא תחל "

המלחמה הבאה תהיה הרסנית ומהדהדת,מדינות רבות יחשבו על דבר אחד, שהוא איך לספק סיוע לישראלים, כך שתרחישים רבים יכולים לצוף על פני הקרב, שללא ספק לא יהיו לטובת לבנון.

מקורות בכירים המכירים את תיק הבחירות לנשיאות אמריקה מצביעים על כך שהנשיא טראמפ החל להכין את מה שנראה כמו תשתיות לברית בין מספר מדינות החולקות אותה דעה לגבי השמדת חיזבאללה.

הגורמים מוסיפים כי הממשל האמריקני מודע היטב לכל הפרטים על פעולתו של חיזבאללה בלבנון ומחוצה לה, וכעת הוא רואה בחיזבאללה את השטן הגדול ביותר השולט בלבנון ומצעיד אותה לעבר טרור ומלחמות. ארה'ב לא תקבל כי לבנון הופכת למדינת טרור וחדר מבצעים גדול לתכנון פיגועים על חיילים אמריקאים הפזורים במזרח התיכון.

ISIS vs Hezbollah in United States of America (USA by mrwakamiya25 ...

המקורות חשפו כי בוושינגטון ישנו מידע מודיעיני רב, המצביע על יעדים ואתרים שהציבה לה חיזבאללה על מפת הדרכים המגדירה פתיחת פיגועים והפצצות על נקודות הריכוז של צבא ארה"ב בעיראק, וכי ההכנות לפיגועים אלו בוצעו על ידי חיזבאללה ובאופן ישיר על ידי חסן נסראללה. איראן אישררה את דרכיי הפעולה ותוואי תיק המיליציות האיראניות בעיראק סוריה ותימן וכעת היא מקבלת פקודות ישירות מנסראללה.

הגורמים ציינו כי הממשל האמריקני החל כבר להציג את המסמכים המסווגים לבני ברית של ארה'ב שחולקים אותם חששות ומאויימים ע"י החיזבאללה ומילציות איראניות נוספות. דיווחים ומידע שמתקבלים מלבנון, עיראק, תימן וסוריה אינם מעידים כי שם מקבלים את ההחלטות המתאימות, והכרח המתבקש להיפטר ממנהגי הטרור של חיזבאללה באזור.

הגורמים הבכירים מוסרים כי ישראל עשויה לנקוט במהלך צבאי רחב בלבנון, פעולה זו לא תיפסק עד אשר תוכרע החלשת חיזבאללה ואובדן היכולת הכלכלית והצבאית שלו כך שלא יהווה עוד איום כלשהו על האזור.

המקורות מאשרים כי פרטי המבצע הצבאי ואופן ההתמודדות עם חיזבאללה נידונים בשיתוף ישראל ואמריקה, שהיא כמובן אינה מתכוונת להודיע על התאריך ובטח לא על שעת האפס.

i24NEWS - US blacklists Hezbollah money launderers

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה