ירי הטיל האיראני לעבר הספינה האיראנית. פרטים נוספים

בערב ל"ג בעומר התפרסמו ידיעות על ירי טיל ים-ים מספינת קרב איראנית, לעבר אוניה איראנית אחרת, שגרם לנפגעים רבים. איראן בתחילה הכחישה את הידיעות, לאחר מכן טענה שרק חייל אחד נהרג, אולם זרם הדיווחים מהמפרץ הפרסי לא הותיר לה ברירה, והיא נאלצה לבסוף להודות במותם של 19 חיילים, עשרות פצועים. ובכך שעוד 20 נוספים נעדרים. לדעתי, השימוש במונח "נעדרים" הנו חלק ממסכת ההטעיה האיראנית. הסיכוי למצוא את הנעדרים הללו הנו אפסי, וברור שמדובר למעשה בעוד 20 חיילים נוספים שנהרגו.

גודל המפלה האיראנית הולך ומתבהר בימים האחרונים. על פי מידע מהימן, הטיל נורה ע"י ספינת ה 'ג'מאראן' – אותה בנתה איראן בעצמה. כאשר הושקה ספינה זו, לאחר מאמצי פיתוח וייצור ממושכים, טענה איראן שהיא מהווה את אחד ההישגים הגדולים ביותר של חיל הים האיראני, ושהיא מהווה "קפיצת מדרגה" טכנולוגית לתעשיות באיראן.

איראן טענה כי מערכות הספינה הן חדישות ומתקדמות ביותר, והיא מסוגלת לבצע הן לחימה נגד צוללות והן לתקוף ולהשמיד אניות, תוך כדי שהיא מתגוננת ממטוסי קרב עוינים, ומפעילה מערכות לוחמה אלקטרונית, בקרת אש ומכ"ם חדישות.

כמו כן טענה איראן, שהטיל 'נור' – שבו צוידה הספינה – ושהינו למעשה העתק של הטיל הסיני C802 – הנו בעל 98% אחוזי פגיעה!

בתרגיל שהתקיים ביום שני, ערב היום הקדוש ל"ג בעומר, הוכח אחרת לגמרי…

התרגיל בוצע ע"י מספר גדול של ספינות איראניות, ונועד "להמחיש" לארה"ב את יכולותיו "האדירות" של חיל הים האיראני, וזאת על רקע המתיחות במפרץ הפרסי.

במהלך התרגיל הייתה אמורה אניית ה 'ג'מאראן' לשגר טיל מדגם 'נור' לעבר מטרה בלתי מאוישת. ספינות הקרב האיראניות הנוספות שהיו בתרגיל, התרחקו מאזור הירי. מפעילי מערכות המכ"ם בספינה איתרו את המטרה, העבירו את הנתונים למערכות בקרת האש, ולמפעילי מערכות הנשק, ואלו שיגרו את הטיל נור. אולם, למרבה הביזיון, הטיל פגע דווקא בספינה צבאית איראנית שהייתה באזור ולא במטרה…

הספינה שנפגעה כמעט וטבעה… ואיראן "הוכיחה", את יכולותיה לארה"ב…

בחסדי ונסי ה' אויבי ישראל ממשיכים ליפול בכל הגזרות, 'הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו'!

איראן: ספינת מלחמה שיגרה בטעות טיל על משחתת אחרת | JDN - חדשות

קרדיט: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לענייני צבא ובטחון

כתיבת תגובה