ברקע הדיווחים כי ארה"ב מתעתדת להוציא את חייליה מהכוח הרב לאומי בסיני


התפרסם היום בעיתונות הישראלית כי ארה"ב מתעתדת להוציא את חיילה מהכוח הרב לאומי בסיני ה MFO.

כוח המשקיפים הרב-לאומי – ויקיפדיה
בנוסף בחלק מהפרסומים נאמר גם כי שר ההגנה האמריקאי דוחף להוציא את החיילים האמריקאים, בעוד שבפרסומים אחרים נאמר כי הכוח הרב לאומי שומר על השקט והיציבות בגבול בין ישראל למצרים וכד’

אין קשר בין המנדט של ה MFO שהוקם בעקבות הסכם השלום עם מצרים והפעילות המוכתבת שלו לשמירה "על השקט והיציבות בגבול בין ישראל למצרים"…
המנדט לפעילות הכוח הרב לאומי, התקבל ב 1981 ושנה לאחר מכן החל את הפעילות בשטח.
התפקיד של הכוח הרב לאומי הוא לפקח על ביצוע הנספח הצבאי של חוזה השלום בין ישראל למצרים ובנוסף לביקורות וסיורים, הוא אמון גם על הפיקוח על חופש השייט של כלי שייט שיעדם לישראל דרך מיצרי טיראן.

נכון שבעקבות הסכמה בין ישראל למצרים ב 2005 ובשנים שלאחר מכן, לשינוי הצבה וסד"כ משמר הגבול המצרי ולאחר מכן גם אישור להכנסת כוחות צבא רבים נוספים, כולל אישור ישראלי לכניסת טנקים ומטוסי ומסוקי קרב, כחלק מהמלחמה המצרית בארגון דאעש בסיני.

בעקבות המתרחש בסיני והאישור הישראלי לכניסת כוחות צבא וכלי טייס ורק"מ, בניגוד מוחלט לנספח הצבאי של הסכם השלום, חלק מעבודת הכוח הרב לאומי התייתרה, אך המנדט  לא בוטל.
עצם נוכחות הכוח הרב לאומי מחויבת בצורה ברורה ומהווה חלק מהסכם השלום.
הוצאת הכוח האמריקאי ,שהצטמק במשך השנים לפחות מחצי עד לכ 400 חיילים, ברובו או כולו, עלולה לגרום לבעיה ולהפרת הסכם השלום עצמו.
להזכירכם כי האמריקאים חתומים על חוזה השלום יחד עם מצרים וישראל וערבים לו.

בסיס כוח השלום האמריקאי בסיני:

Gunmen attack Sinai HQ of MFO peacekeeping force, four injured ...

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון

כתיבת תגובה