יועצו של חמינאי:החיזבאללה לא יוצא מסוריה אפילו שיש הפסקת אש.הערכות.

יועצו הבכיר של המנהיג העליון של אירן – חמינאי , עלי אכבר ווילאייתי  אמר כי  אפילו שיש בסוריה כרגע הפסקת אש החיזבאללה אינו מתכונן לצאת מהמדינה וכי הדיווחים על יציאתם אינה אלא תעמולה של האוייב.

דברים אלו נאמרו מיד לאחר פגישתו עם סגן נשיא עירק- נורי אלמליכי- עושה דברם של האירנים בעירק.

כשנשאל ווילאייתי על התעלמות הרוסים מהאינטרסים של אירן בסוריה (בכך שדרשה שכל הכוחות הזרים ייצאו מסוריה לאלתר) ענה כי כל הפעולות של אירן שם נעשים בתאום מלא עם הרוסים וכי נעשים מאמצים למציאת פתרון למשבר בסוריה.

והוסיף כי במידה והפסקת האש תשמר הרי שהמו"מ המדיני עם האופוזיציה תערך בבירת קזחסטן בתיווך רוסי-טורקי בסוף חודש ינואר שנה זאת.

הערות בשולי הידיעה:

  • יועצו הבכיר של חמינאי בסך הכול מבטא משאלת לב של ההנהגה העליונה בטהרן ובהחלט אינה משקפת תמונה מצב נוכחית.
  • עצם התייחסותו לנושא הרחקת החיזבאללה מאדמת סוריה אחרי הפסקת האש מעידה כי אכן יש דברים בגו וכי כבר נאמר לחיזבאללה על ידי רוסיה להתחיל בהכנות לצאת מסוריה והם רק מחכים לאישור סופי מאירן. דבריו של היועץ אינם אלא ניסיון להתמקח על תנאי היציאה של החיזבאללה מסוריה ולהרוויח נקודות לטובת האינטרסים הכוללים של אירן בסוריה.
  • הסיפא של דברי היועץ בדבר נותני החסות לשיחות השלום,והדגשת תפקידם המרכזי של רוסיה וטורקיה , ניתן להבין כי אירן כבר השלימה שהיא אינה בין השחקנים הראשיים כרגע של ההצגה הסורית אבל זה לא מונע ממנה לנסות ולהרוויח עוד ועוד נקודות לקראת ההסדרים הכוללים בסוריה תוך שמירת האינטרסים של צד המעורב בסכסוך במדינה.

 

ولايتي: حزب الله لن يخرج من سوريا رغم اتفاق وقف إطلاق النار

 

כתיבת תגובה