חיזבאללה חושש מה-"סיוט המחריד " :התחדשות המלחמה עם ישראל

הסיוט הגדול של החיזבאללה: מלחמה בלבנון למרות איומיו והצהרותיו הלוחמניות של נסראללה השכם והערב

כמעט 14 שנים חלפו, מאז פרוץ מלחמת לבנון השנייה ביולי 2006, וישראל והחיזבאללה ,שלוחה של איראן בלבנון, מתקרבים לסכנת התפרצות של מלחמה חדשה, כך עולה מסיכום אנליטי של מומחים צבאיים ואסטרטגיים, במועצה האטלנטית בוושינגטון.

במצב זה של המציאות הקיימת, הסיכויים למלחמה חדשה בלבנון, קרובה מאוד, היא תהיה, על פי מומחים, "הרסנית וקטלנית" וזה "הסיוט" עבור מנהיגי חיזבאללה ופטרוניו.

جنود إسرائيليون خلال "حرب تموز".

במועצה האטלנטית סוברים, שבגלל סבלה של לבנון , עם משבר "נגיף הקורונה" וקריסתה הכלכלית, המודיעין בוושינגטון מצביע על כך, שחיזבאללה ניהל מדיניות פנימית זהירה, וביצע תגובות "חלשות " ו"לא קיימות בכלל, למרות הרג אנשיו בסוריה בתקיפות ישראליות, וכל זה "על מנת להימנע מכל טעות צבאית עם ישראל".

המומחים ייחסו את הצעדים הללו, לעובדה שהחיזבאללה, על פי המחקר שהוכן על ידי המועצה, אינו מסוגל לעסוק בשום הרפתקה, שתוצאותיה ידועות, מבחינת ההרס הרב שיוטל על לבנון ותשתיותיה.

ומול האתגרים העשויים להתעורר בגבול לבנון-ישראל, איזה עתיד ניתן לנבא? אם הדברים ישתבשו ויתפתחו לדרכים מסוכנות?

בהקשר זה, הגנרל הישראלי בדימוס, אסף אוריון, שהוביל את מנגנון התכנון האסטרטגי במשרד הביטחון הישראלי, בין השנים 2010-2015, אומר כי החיזבאללה אינו מעוניין להיכנס לשום הרפתקה, בגלל מלחמת 2006, נוכח ההרס שחווה, ולכן כוח ההרתעה שהוא מאמין בו, הוא רק כלפי דעת הקהל ותו לא.

כתוצאה מכך, מנהיגי הארגון, ששמו נקשר ל-"טרור" בכמה מדינות בעולם, מודעים לתוצאות "הסיוט המחריד "שיפגע בלבנון אם הוא ינסה כל הרפתקה דומה למה שקרה בשנת 2006.

Atlantic Council - Shaping the global future together

אוריון הסביר שישראל תגיב לכל פיגוע של ה-"חיזבאללה", באמצעות תקיפות ממוקדות חכמות על "מאות ואלפי" יעדים, באמצעות נשק הרס מדויק, וזה כמובן יגרום להרס חסר תקדים.

גם כך לבנון מתמודדת עם סדרת משברים חסרי תקדים בתולדותיה, ולא ניתן לסבול או לחלום על עוד משבר, ולכן הם חרדים מפני פרוץ המלחמה עם ישראל.

הוא ציין כי הטיסות של מטוסים ישראלים, במרחב האווירי הלבנוני, מעוררת פחד בקרב גורמי הממשל בביירות.

בלנפורד מהמרכז האטלנטי אומר, כי בשנת 2006 ספג חיזבאללה אבדות אנושיות כבדות הגובלות בטבח, והוסיף כי מנהיגי החיזבאללה מבינים, שאם תהיה מלחמה, מה שקרה בשנת 2006 יהיה פיקניק למה שהמכונה הצבאית הישראלית יכולה לגרום הפעם.

فرنسا تدعم القوات المسلحة العراقية في مرحلة ما بعد داعش

הוא הסביר כי התערבות חיזבאללה במלחמות בסוריה ובעיראק, גרמו תוצאות שליליות לקהילה השיעית מוכת העוני בדרום לבנון,שהקריבה את בניה במלחמה לא לה.

קרלין, מנהלת מחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, סוברת כי מלחמה בין חיזבאללה לישראל, היא רק שאלה של זמן, והשאלה שנשאלת היא: מתי תתרחש מלחמה זו? ולא אם תתרחש.

היא הוסיפה כי המלחמה הבאה תהיה הרסנית ומהדהדת, תוך שהיא מציינת שמדינות רבות יחשבו על דבר אחד, איך להעניק סיוע לישראל מול שלוחה טרוריסטית של איראן, כך שתרחישים רבים יכולים לצוף , שללא ספק ולצערנו לא יהיה לטובת לבנון.

תמונה יכולה לכלול: ‏אדם אחד‏

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה