מבזקי חדשות ליום 14-5-2020 . מתעדכן.

*- בכירים בארה"ב יודעים לספר כי סין מבצע מתקפות סייבר על חברות תרופות אמריקאיות בניסיון לגנוב מחקרים על וירוס הקורונה.

תמונה

*- מתאבק סומו מץ ביפן מנגיף הקורונה.

תמונה

*- ספרד מתכוונת להשאיר את גבולותיה לתיירים עד חודש יולי לפחות .

תמונה

*- איראן החלה לבנות בבסיס האימאם עלי באלבוכמאל מתחם אחסון נשק תת קרקעי.

*- בתום 67 שנות פעילות בחיל האוויר הישראלי טייסת ״הסילון הראשונה״ תיסגר באוקטובר 2020.

*- מקור איראני: מהלכים של ארה"ב כהכנה לפתיחת מתקפה אפשרית על עמדות חשד אל-שעבי. מספר מטוסי F-15 הוצבו בבסיס חיל האוויר הבריטי במזרח התיכון.

*- מנהיג חמאס איסמעיל הנייה: ״על הכיבוש לדעת שיש מחיר מוגדר לעסקת חילופי שבויים, או שנלך לעסקה מכובדת או שנגדיל את השלל(רמז לחטיפות נוספות בעתיד), זרוע ההתנגדות ארוכה״.אין פריצת דרך, ישראל לא מתייחסת ברצינות ״אם ישראל תיענה לדרישות חמאס תהיה עסקה, אם לא – נגדיל את השלל״.

*-  חבר פרלמנט בכיר בממשלת לבנון החדשה זיאד חואט – הברחות דרך מעברים לא חוקיים מסוריה ללבנון מרוששות את משאבי המדינה וכספיה, מעברים רבים בלבנון נמצאים בשליטת חיזבאללה.

הברחות דרך מעבריי הגבול הבלתי חוקיים בלבנון הוא פשע כנגד כספי המדינה ותושבייה צריך להפסיק את התופעה הזו מייד. כך אמר חוואט במסיבת עיתונאים הבוקר

*- מייק פומפאו מבקש מישראל לחשוב מחדש על שותפות פוטנציאלית עם סין בהקמת מתקן המלחה חדש שווי העסקה- כ 1.5 מליארד דולר. האצ'יסון ווטר אינטרנשיונל( חברה סינית), הנמצאת בבעלות חברת אחזקות בהונג קונג, הינה אחת משתי חברות המתמודדות על מכרז להקמת המתקן, הנקרא "שורק 2."

*- ממשלת עיראק מוציאה לגמלאות את רב אלוף טאלב שראטי – מפקד היחידה ללוחמה בטרור . כנראה סגירת חשבון בנושא ירי חי על מפגינים.

*- לבנון פנתה למדינות מערביות המכהנות כחברות קבועות במועצת הביטחון של האו"ם ולמדינות מערביות נוספות, וביקשה כי ידרשו מישראל להפסיק לתקוף מטרות של חיזבאללה ואיראן בסוריה מהמרחב האווירי של לבנון, תוך הפרת הריבונות הלבנונית.

*- שר החוץ האמריקני פומפאו: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה וארה"ב תתמוך בה".

פומפאו מצייץ – שמח להיות בישראל כדי לתאם עם נתניהו וגנץ תיאום מול שני איומים קריטיים: COVID-19 ואיראן. ישראל וארצות הברית יתמודדו עם האתגרים הללו זה לצד זה.

*- שר החוץ של האיחוד האירופי: האפשרות של סנקציה על ישראל על הסיפוח רחוקה משום שזה דורש הסכמה של כל מדינות האיחוד. שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל: כרגע האפשרות של סנקציות על ישראל בעקבות סיפוח היא אפשרות רחוקה, בין היתר כיוון שזה דורש הסכמה של כל מדינות האיחוד.

*- עלי רביעי דובר ממשלת טהרן מסר כי איראן מוכנה למשא ומתן ללא תנאים מקדימים ולפשרה היסטורית עם ארצות הברית בעניין חילופי שבויים .לדבריו יש חשש כי עקב מצב הקורונה בארצות הברית ובאיראן יש חשש שהקורונה תסכן את השבויים בכלא.

 

 

כתיבת תגובה