התקשורת הסינית: "מלחמה בין סין לבין ארה"ב אינה סבירה"

על רקע המתיחות עם ארה"ב בשל ההאשמות סביב מגפת הקורונה, ועל רקע הערכות מומחים במערב כי הנושא יכול לגלוש למלחמה בין 2 המדינות , היומון הסיני גלובל טיימס יוצא היום עם מאמר תחת הכותרת "מלחמה בין סין לבין ארה"ב אינה סבירה גם כאשר העוינות גוברת", אבל כולל לא מעט איומים גרעיניים.

הכתבה מצטטת "מומחים סינים" שמצהירים כי "לבייג'ינג יש מספיק יכולת גרעינית כדי להבטיח הרס הדדי מובטח וליצור הרתעה כדי לצמצם את הסיכונים של עימות ישיר כלשהו". אחד מהם, שמוגדר בתור מומחה צבאי מאקדמיה צבאית בבייג'ינג, הדגיש "סין צריכה לגרום לארה"ב להאמין שהיא יכולה להרוס את הערים שלה ביעילות על אף מערכת ההגנה מפני טילים".

"המומחים מאמינים שחיזוק הארסנל הגרעיני של סין היווה דרך חיונית להרתיע מקבלי החלטות נצים וחובבי מלחמה אמריקאים מביצוע מהלכים מסוכנים", נאמר בעיתון. "הנצים האמריקאים צריכים להבין שסין מסוגלת לגרום להם להשלכות הרסניות אחרי שסין תזהה התקפה גרעינית מצד ארה"ב. אף אחד לא רוצה לראות סוג כזה של טרגדיית יום הדין, הוסיפו המומחים".

שו גואנגיו, יועץ בכיר בהתאחדות הסינית לפיקוח נשק ופירוקו, אמר ליומון כי מלחמות בדרך כלל פורצות כאשר לצד אחד יש יתרון מכריע על יריבו, ולכן יש סיכוי נמוך לעימות צבאי. "לארה"ב אין את היתרון הזה מול סין או רוסיה", אמר. "מה שסין צריכה לעשות, מזווית צבאית וטכנולוגית, הוא למנוע מארה"ב את היתרון המכריע – עוד MAD (הרס הדדי מובטח) במקום הרס. אם שתי המדינות יבינו זאת, הסכנה למלחמה תהיה בגדול תחת שליטה".

U.S.-China Tech Cold War: Who Is Winning?

ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה