מבזקי חדשות ליום 13-5-2020 . מתעדכן.

*- הנשק האסטרטגי החדש שהוזכר על ידי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בסוף השנה שעברה, ככל הנראה, יהיה צוללת 3,000 טון חדשה המצוידת במספר טילים בליסטיים עם ראש נפץ גרעיני,המשוגרים על ידי הצוללת (SLBM), כך אמרו רשויות הביון של דרום קוריאה וארה"ב. הערכה זו מבוססת על מספר סימנים מעידים, כולל בדיקות הזרקה תת-מימיות באמצעות מכשירי SLBM בסמוך לחצר מרכז בניית צוללות בשינפו מדרום למגיונג.אלו יכולות גרעיניות מטרידות שטרם נחשפו!

שירות הביון הלאומי של דרום קוריאה (NIS)- "אנו עוקבים מקרוב יחד עם גורמיי ביון מארה'ב "

*- השלטון הסעודי ביטל השנה את העומרה עד להודעה חדשה, שר ההקדשים הסעודי ביקש מהמאמינים בעולם לדחות את סידורי הנסיעה למצוות החג’ השנה.

*- איראן מדווחת על מתקפת סייבר כושלת על נמל מיצר הורמוז.גורמים איראנים אמרו כי האקרים חדרו ופגעו במספר קטן של מחשבים בנמל שאהד רג'אי בעיר בנדר עבאס.

*- מהדי טייב, מנהיג אמריון ואחיו של "ראש המודיעין של משמרות המהפכה", קובע במפורש כי המטרה הסופית של משטר הרפובליקה האסלאמית היא לעקור את היהודים מהאדמה.

*- מקורות רוסיים מציינים כי באופן חריג ראיון עם הנשיא פוטין משודר פעם שניה לאחרונה באיחור של 20 דקות, ושוב מקרה נדיר של הופעתו בנוכחות ניירות עבודה.

*- קרבות רחוב בין אזרחים עיראקים לבין כנופיות של המילציות הארניות האם הצבא והמשטרה העיראקית יתערבו מבחן ראשון לקזאמי.

*- על הכוונות : המתאם הפיננסי של הנוכחות האיראנית בתימן.

*- בעקבות התאונה הימית באיראן במהלכה ירתה ספינה טיל ים-ים על ספינה אחרת מפרסמת איראן מצגת אינפוגראפיק של תאונות ימיות דומות שאירעו לציים אחרים בעולם . לאמור, תאונות קורות!!

*- הבסיסים האמריקאים בקטאר ובחריין : 

תמונה

*- הריקוד נמשך: קרין קנייסל, ששימשה שרת החוץ של אוסטריה מטעם מפלגת החירות מהימין הקיצוני בממשלתו הראשונה של סבסטיאן קרץ, החלה לכתוב מאמרי דעה ב-RT, אחד השופרות המרכזיים של הקרמלין.

לפני שנתיים, באוגוסט 2018, היה הנשיא ולדימיר פוטין אורח הכבוד בחתונתה של קנייסל, כאשר עצר באוסטריה בדרכו לפגישה עם הקנצלרית אנגלה מרקל בגרמניה ואף זכה לריקוד עם הכלה הטרייה. (קרדיט:ערוץ מבט עולמי)

*-  העיתון האנגלי – הטלגראף מדווח כי סוכנויות מודיעין בריטיות ואמריקאיות בוחנות השבתה של טלפונים במעבדה בווהאן בחודש אוקטובר. רשת NBC והטלגרף הבריטי מדווחים כי סוכנויות מודיעין מבריטניה ומארה"ב אשר ניתחו נתוני טלפונים בווהאן מצאו כי בין ה-6 ל-11 באוקטובר הופסקה לחלוטין פעילות הטלפונים במכון הווירולוגי בעיר ווהאן, בו ממוקמת המעבדה הנחשדת למוקד התפרצות הנגיף ע"י הנשיא טראמפ. ע"פ הדיווח סוכנויות המודיעין, אשר מביעות סקפטיות לגבי השערותיהן, מעלות את הסברה לפיה במהלך חודש אוקטובר מחקר שעסק בנגיפי קורונה ברמת ביטחונית גבוהה בוצע במקום מה שדרש השבתה מוחלטת של הפעילות הסלולרית באזור המעבדה. ע"פ מקורות בסוכנויות המודיעין הדבר מלמד על האפשרות "לאירוע מסכן", כך לדבריהם שהתרחש במקום בימים אלה. אם זאת ע"פ הדוחות של קהילת המודיעין האמריקנית ואשר הגיעו לידי NBC לא מובאת כלל ראייה להשבתה של המכון או הוכחה לסברה שהנגיף התפשט מהמעבדה. (קרדיט: ערן סיקורל – חדשות חוץ)

*- הוואשינגטון פוסט מדווח כי ראשי מערכת הבריאות האמריקאית בבידוד. לאחר שדווח שמנהל סוכנות המזון והתרופות נכנס לבידוד, הלילה מדווח שגם רוברט רדקליף, ראש המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) נכנס לבידוד בן שבועיים לאחר שנחשף למקרה של חולה קורונה בבית הלבן. גם אנטוני פאוצ'י, חבר בכיר בכוח המשימה של הבית הלבן הכניס עצמו לבידוד. (קרדיט:בן רפאל)

*- אובמה מבקר חריפות את טיפול הנשיא טראמפ במגפת הקורונה.

*- סוכנות הידיעות איי פי מדווחת על עלייה בהדבקות בקרב קהילות המהגרים בשוודיה: מסתמן שבתוך קהילות של מהגרים שהגיעו לשוודיה, גוברות הראיות לכך שיש התפרצות קורונה גדולה יותר מבשאר האוכלוסייה. במיוחד בקרב יוצאי סומליה ועיראק. בחודש שעבר, סוכנות בריאות הציבור בשוודיה, אישרה שסומלים-שוודים מהווים כמעט 5% ממקרי ההדבקות בקורונה במדינה. אם כי, ייצוגם באוכלוסייה הוא פחות מ-1% מתוך 10 מיליון תושבים. חלק מאותן קהילות מהגרים חיות בתנאי צפיפות גדולים יותר. בפינלנד הרשויות בהלסינקי מזהירות מפני תופעה דומה בקרב מהגרים סומלים בבירה. עד כה נדבקו כ-200 תושבים שהיגרו מסומליה בהלסינקי – מדובר ב-25% מהמקרים בבירה. בעוד חלקם ביחס לאוכלוסייה הוא 15%. שוודיה נורבגיה ופינלנד זיהו כישלון בתחילת המשבר, בהסברה למיעוטים בעקבות כשל בתקשורת, וכעת הן מנסות לתקן את זה. ובעוד שוודיה מקלה באופן יחסי בגישת הריחוק החברתי שלה, גובר החשש שהמסר על סכנות הנגיף, לא הגיע לכל אחד בשכונות המהגרים. (קרדיט: ערן סיקורל-חדשות חוץ)

*- בית חולים בניו יורק החל לתת מדללי דם לחולים לאחר שנמצא כי הם מעלים את סיכויי ההישרדות של החולים במצב קשה.* מחקר ראשון שנעשה במערכת בתי החולים של מאונט' סייני בניו יורק והתפרסם בכתב העת המדעי אגודת הקרדיולוגיה האמריקנית מצביע על אפשרות טיפול נוספת בחולי קורונה- מדללי דם. הבדיקה נעשתה בקרב 2,733 חולים בין החודשים מרס לאפריל ומצא כי מבין החולים שאושפזו במצב קשה, *63% מהם שלא קיבלו את הטיפול מתו מהנגיף בעוד 29% שקיבלו מדללי דם ושרדו.* כמו כן, חולים קשה שלא חוברו למכונות הנשמה אך טופלו במדללי דם חיו מתו במספר דומים לאלו שלא קיבלו מדללים אך חיו יותר ימים (21 מול 14 יום). נציין כי מאז פרוץ הקורונה אחוז משמעותי מהמתים מרחבי העולם נמצא כי הנגיף הביא להתפתחותם של קרישי דם ומכאן הבחינה של מדללי דם. ממצא נוסף הוא נראה והטיפול במדללי דם הוא יחסית בטוח ולא נרשמו תופעות לוואי משמעותיות. וולנטיין פוסטר, חוקר במאונט סייני ואחת מכותבות המחקר קוראת להיות זהירים ומעודדת המשך מחקר ובדיקות בתחום אך מציין כי "מדוברת בפתיחת צוהר לגבי אילו תרופות להשתמש ועל אילו שאלות לענות." מאז פרוץ המגפה צוותי רפואה מכל העולם מנסים למצוא טיפול יעיל הלא מוכר והמחקר הראשוני הזה בהחלט הביא תוצאות מעודדות. קרדיט : בן רפאל

 

כתיבת תגובה