מבזקי חדשות ליום 12-5-2020 . מתעדכן.

*- סעודיה הודיעה שתצמצם את ייצור הנפט במיליון חביות ליום החל מחודש יוני. גם ארה"ב קיצצה דרמטית את ההפקה והשבוע לראשונה מזה חודשיים צפויים נתונים של ירידה במאגר הנפט הראשי והשפעה על המחיר שיעלה מהערב ועד יום רביעי. במקביל מתחילה חזרה איטית של תנועה וטיסות שמעלות את הצריכה.

*- האם בכניסה לשדה התעופה הבינלאומי של בגדאד הבוקר הוסרה תמונה ענקית משלטי חוצות של אבו מהדי אל מוהנדיס  בהוראת ראש הממשלה החדש ? מקור איראני טוען כי תמונתו של אל מוהנדס לא הוסרה אלא נקרעה כתוצאה מסופות בבגדד, מתבצעות כרגע עבודות תיקון.

*- היום השמיני ברציפות שמספר נדבקי הקורונה ביום אחד עולה על עשר אלף ברוסיה. ביממה כאחרונה דווח על 11 אלף מקרים חדשים. נראה כי מערכת הבריאות ברוסיה קרסה לחלוטין. בקרוב- עזרה ישראלית לפוטין.

*- חבר הפרלמנט בממשלת לבנון דוקטור חסן פדלאללה מגוש החיזבאללה – "המאבק בשחיתות בלבנון קשה יותר מהמלחמה עם ישראל."

*- עיתונאי פוליטי לבנוני מוחמד סעיד אל-רז- ארה"ב מפעילה לחץ על לבנון מכל הכיוונים. בנוסף ללחץ הכלכלי על המדינה, כעת מופעל לחץ על מערכת הביטחון. ארה"ב מנסה להדיח את חיזבאללה מהשלטון,דבר זה מועיל לחלוטין למדיניותה האזורית של ישראל. חסן נסראללה המזכ"ל הנוכחי של המפלגה הפוליטית והפרלמנטרית הלבנונית חיזבאללה – בתגובה: " לאחרונה פעולות ארה"ב וישראליות באזור מסוכנות מאוד. צריך לעצור אותם. לא לבנון ולא חיזבאללה מתכוונים לוותר ".

*- ממשלת קזאמי מתחילה לפעול כנראה על ידי עבד אלווהאב אסעידי.
הצבא העירקי עוצר גורמים מהמיליציות, שירו תחמושת חיה לעבר מפגינים במחוז בצרה. וכך נכתב – אלוהים נקם בכנופיה חמושה הקשורה למליציה האיראנית בבצרה, שביצעה פשעים רבים והיא גם הייתה פעילה בגניבת והברחת מוצרי נפט, חטיפות וסחיטה.

תמונה

*- הצי האיראני הטביע אנייה שלו בירי טיל ים-ים בטעות פטאלית . לפחות 20 הרוגים באנייה שהוטבעה.

*- על פי דיווח סורי הצבא הסורי חיסל את מנהיג המיליציה אל-נוסרה, אבו חסן אל-קלמוני, ציר מישור אל-גב.

*- היום נפגש שגריר איראן בבגדד עם ראש הממשלה החדש אל-קאזמי, ואחרי הפגישה פרסם השגריר בטוויטר:
במהלך הפגישה עם אל-קאזמי, דיברו שני הצדדים על שיתוף פעולה דו-צדדי והמשך צעדים בתחום הסכם אלג'יר 1975 ושיתוף פעולה בנקאי, מסילת הרכבת חוראמשר-בצרה וויזות כניסה לאזרחי שתי המדינות, וכן הבטיחו שיתוף פעולה מלא עם מאמציה של איראן במאבק בטרור.

 

כתיבת תגובה