מומחי צבא מצרים מתייחסים לכתבה על כישלון המודיעין הישראלי במלחמת 73

היום פרסם עיתון הארץ כתבה תחת הכותרת : " מסמך סודי חושף: ראש אמ"ן הטעה את הממשלה בנוגע ל"אמצעים המיוחדים" ב-1973" :

הכתבה עוררה הדים בעולם הערבי ואתר החדשות הרוסי " רוסיה היום" בשפה הערבית בקש תגובות מכמה קצינים מצריים בכירים על הנאמר בכתבה זאת.

להלן מספר תגובות כפי שפורסמו באתר הרוסי:

האלוף סמיר פרג, מנהל ענייני המורל בצבא מצרים, אמר כי הדו"ח של ועדת אגרנט הפעם, תחת הכותרת ברירת מחדל, מדבר על החלק של המודיעין.

הוא ציין כי הדו"ח שפרסם עיתון "הארץ" תיאר את הכישלון הזה כטעות מקצועית אנושית, מכיוון שאלי זעירא, ראש אמ"ן לא השתמש באמצעים העומדים לרשותו בכדי לדעת את עיתוי המלחמה.

חיל המודיעין הישראלי מסר מידע כוזב ולא נכון להנהגה הפוליטית, אשר הביא לאי קבלת ההחלטה על גיוס כוחות בזמן וגרם לתבוסתם.

פרג 'ציין כי הדו"ח רמז, אפילו בעקיפין, לאופי תפקידו של אשרף מרוואן בהטעיית ישראל.

الملاك و"إسرائيل" (1).. لماذا طرق أشرف مروان أبواب الموساد وخان ...

מצדו אמר האלוף מוחמד אל שהאווי, המומחה הצבאי והיועץ לאקדמיה הצבאית נאצר, כי ועדת אגרנט הוקמה בנובמבר 1973 כדי לחקור את הכישלונות של צבא ישראל במלחמת אוקטובר, ובראש הוועדה עמד נשיא בית המשפט העליון שמעון אגרנט.

הוועדה המליצה על פיטוריו של ראש אמ"ן, אליהו זעירא, ורמטכ"ל צה"ל דוד אלעזר, כמו גם מספר קציני מודיעין.

דדו הציל את המדינה" | ישראל היום

אל-שאהאווי סבור כי הדו"ח הוא עדות להצלחת הצבא המצרי בהונאה צבאית, וכי ההונאה הזו הופעלה בחזיתות המצרית והסורית, שם הייתה תכנית הטעיה אסטרטגית שכללה מספר נקודות בבחירת תזמון שעת האפס לפריצת המלחמה.

החוקרת הישראלית, שרה שריף, התייחסה לכתבה בעיתון  "הארץ" ואמרה כי הדו"ח פורסם כבר מספר פעמים לפני כן, וכולם כבר התייחסו למשמעות, שהיא כישלונו של המודיעין הצבאי לחזות את מלחמת אוקטובר 1973 לפני שהתרחשה.

היא הסבירה כי הטעות של המודיעין הצבאי הישראלי, ובמיוחד הטעות של ראש אמ"ן אלי זעירא, נובעת בחלקה הגדול מאשרף מרואן, אותו טענה ישראל כי גייסה כמרגל לשרותיה, אך על פי הדיווחים, מרואן הודיע ​​לזעירא כי מצרים וסוריה נערכות לפתוח במלחמה  בשעה שמונה בערב ( כנראה הכתב התכוון לשעה 1800 ,שהיא 6 בערב ,כשיש עוד אור יום ולא בלילה ) , בזמן שההתקפה החלה בשעה שתיים אחר הצהריים, ולמרות זאת, זעירא, עד היום, מסיבות לא ידועות, התעלם מכך או לא התמודד עם נקודה זאת ברצינות מספקת, שהפרש הזמנים נתן לכוחות המצרים אפשרות לשבור את קו בר לב ולחצות את התעלה.

خبراء مصريون يعلقون على تقرير حول تقصير إسرائيل الاستخباراتي في حرب أكتوبر

קרדיט לתמונה: Globallookpress

כתיבת תגובה