ארה"ב מחזירה הביתה את מטוסי החוד שהיו אמורים להשתתף במכה נגד איראן

הנשיא טראמפ הטיל וטו על החלטת הקונגרס האמריקאי המגבילה אותו מלנקוט פעולה צבאית נגד איראן.

הטלת הוטו הנשיאותי בארה"ב על החלטת הקונגרס האמריקאי הטילה את שוק ההימורים הפוליטי לקלחת ניחושים האם נפתחה הדרך בפני הנשיא טראמפ להכות נמרצות את איראן אחרי כל הפרובוקציות ותקיפות בעלי בריתה של ארה"ב במזרח התיכון ?

הרבה מומחים בתחום אפילו העלו את ההימור שלהם לכיוון החיובי .

אלא שמשהו מתרחש בימים האחרונים מתחת לפני השטח שנותן כיוון ברור להיכן נוטים הסיכויים בנושא הסכסוך האמריקאי-איראני.

צבא ארה"ב העביר בחשאי הביתה את כוח המחץ האווירי שלו שהובא במיוחד למזרח התיכון כאשר המתח עם איראן הרקיע שחקים.

מדובר בכוח מפציצים אסטרטגי בן 6 מפציצי בי-52 שחנה בבסיס חיל האוויר בדייגו גרסיה שבאוקינוס השקט ועל פי הערכות מומחים צבאיים היה אמור להשתתף בכל פעולת עונשין אמריקאית נגד איראן.

וכן כוח מטוסי קרב חמקניים בן 12 מטוסי אפ-35 שהובאו במיוחד מארה"ב לשדה התעופה אלדפרה שבאיחוד האמירויות שהיו אמורים להיות כוח החוד של חיל האוויר האמריקאי במקרה והיה צריך להוציא לפועל פעולת עונשין נגד איראן .

תמונה

כאמור כל המטוסים הללו חזרו לבסיסיהם בארה"ב.

האם הוצאת כוח אווירי כה משמעותי של ארה"ב למעשה רומז שכרגע, האופציה הצבאית של פעולה אמריקאית נגד איראן ירדה מהפרק לפחות עד אחרי הבחירות בארה"ב ?

על פי דיווחים נוספים ארה"ב תפרוס 12 מטוסי קרב מדגם אפ-15 סי בבסיס חיל האוויר של האמירויות ,מה שמאותת שארה"ב דווקא מחזקת את יכולות ההגנה האווירית על כוחותיה במזרח התיכון  לאור ההערכה בוואשינגטון כי לא תהיה מלחמה נגד משמרות המהפכה האיראנים. כרגע נמצאת עוד טייסת של מטוסי אפ-15 אי בשדה התעופה הצבאי מוואפק אלסלטי שבירדן המשמשת את הכוחות האמריקאים במזרח התיכון.

תמונה

 

 

כתיבת תגובה