מבזקי חדשות ליום 8.5.2020 . מתעדכן

*- ארה"ב מסירה מספר מערכות מסוג פטריוט משטח ערב הסעודית, יתכן בעקבות סירובה של ערב הסעודית לחתוך בחצי את תפוקת הנפט שלה.

ארה"ב מקפלת סוללות טילי פטריוט מסעודיה ומפנה מאות חיילים. איראן "כבר לא מהווה איום מיידי על האינטרסים האסטרטגיים האמריקניים."
כך מסרו פקידים בכירים בממשל טראמפ.

טראמפ דורש תשלומי עתק ממדינות שבהן מוצבים כוחות אמריקניים. הנשיא האמריקני הורה לפקיד הממשל להגדיל את התשלום שמדינות מעבירות לארה"ב בגין ההגנה של כוחות אמריקנים בשטחן.

*- רשת החדשות Fox news: איראן היא שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר על מערכות שליטה ובקרת מים בישראל שהייתה בחודש שעבר.

*- צבא ארה"ב פוסל מתגייסים חדשים שנדבקו בנגיף הקורונה בעבר מלהתגייס לצבא, אף על פי שהחלימו מהמחלה .

*- "בראשית כבשו את השלטון בכוח הנשק בלבנון" – חיזבאללה חוגג את 7 במאי.
בתקופה בה הלבנונים נכבשו בזרועותיו של חיזבאללה וניסיונו להשתלט על לבנון, ושליטתו במשרדי המדינה ומנצל את המשבר הכלכלי והפיננסי, יום השנה ה -12 לאירועי ה- 7 במאי (המכונה אירוע ה- 7 במאי בלבנון ובעולם הערבי) הוא יום קשה עבור הלבנונים המסרבים לקבל את שליטת חיזבאללה במדינה.

אירועים אלה, התרחשו בשנת 2008 בבירת לבנון, ביירות, ובאזורים מסוימים בהר לבנון, והיו האלימים והמסוכנים ביותר מאז סיום מלחמת האזרחים בשנת 1990, ובוצעו על ידי חמושים המזוהים עם חיזבאללה, ותנועת עמל והמפלגה החברתית הסורית הלאומית, בעקבות זה התקבלו שתי החלטות של הקבינט הלבנוני, להחרים את רשת התקשורת אלמוסתקבל. בעזרת נשק של חיזבאללה ופיטוריו של מפקד רשות הביטחון בשדה התעופה ראפיק חרירי, תא"ל וופיק שוקיר, בעקבות מידע שהתקבל שחיזבאללה הציב מצלמות מעקב על המסלול בשדה התעופה, והרחבת רשת התקשורת של חיזבאללה מחוץ לאזורי שליטתו.

במהלך אירועים אלה, קבוצות רעולי פנים וחמושים כבשו את מערב ביירות באלימות קשה , איומים והפחדה של האוכלוסייה, שהביאו למותם של כ 71- איש ונזק לרכוש נרחב.

במלאת 12 שנה להשתלטות,על המוסדות החברתיים בלבנון עד היום אנו עדים למחלוקת גדולה בין תומכי ומתנגדי חיזבאללה, בלבנון.באתרים חברתיים ובטוויטר.

حزب الله يحي ذكر أحداث 7 أيار افتراضيا

*- רשת CNN מדווחת כי חייל המשמש כעוזר אישי לנשיא ארה"ב נדבק בנגיף קורונה. הנשיא טראמפ וסגנו פנס לא נדבקו בעקבות ארוע זה.

*- האיחוד האירופי אישר סיוע כספי לחברת התעופה הצרפתית אייר-פרנס בסך של 7 מיליארד אירו.

*- הסנאט לא הצליח לגייס כשני שליש מההצבעות הדרושות על מנת לעקוף את הווטו של הנשיא דונלד טראמפ . הסמכות לביצוע פעולות צבאיות כנגד איראן נותרה בסמכות הנשיא.

*-מקורות יודעי דבר מאזור הגדה המערבית של הפרת בסוריה טוענים כי משמרות המהפכה האיראנים בנו בסיס צבאי חדש באזור מעיזילה שבפאתי המדבר הסמוך לעיר אלבוכמאל.

תמונה

*-  ארה"ב אישרה למכור לצבא מצרים ערכות שדרוג ל-43 מסוקי תקיפה מדגם  AH-64E אפאצ'י של צבא מצרים בעלות בעלות משוערת של 2.3 מיליארד דולר.

תמונה

 

 

כתיבת תגובה