הסאן הלונדוני: עדות מטלטלת על 'רצח' חולי קורונה בבתי חולים בניו יורק

עדות מטלטלת על 'רצח' חולי הקורונה בבתי החולים בניו יורק מפיה של אחות מנוואדה שנסעה לניו יורק כדי לסייע בטיפול בחולי קורונה שמביא העיתון סאן הלונדוני , מעלה תהיות אולי גם לגבי מניינם הגבוה של המתים מהנגיף גם בקרב היהודים ובהם רבים מהאוכלוסיה החרדית בניו יורק.

האחות ניקול סירוטק, עלתה לשידור חי בדף הפייסבוק שלה, וכשדמעות מציפות את פניה, טענה כי חולים לא מתים מהנגיף, אלא "נרצחים" בגלל "רשלנות גסה וניהול רפואי כושל. אני ממש אומרת לכם שהם רוצחים את האנשים האלה", אומרת סירוטק בסרטון האימה.

השידור החל בכך שסירוטק מסבירה כי בכל פעם שהיא מנסה לבדוק את שמו של אחד ממטופליה, ההנהלה מוציאה אותה משם ומעבירה אותה מחדש למחלקה אחרת. היא אמרה שזה קרה בשני בתי החולים בהם עבדה בעיר. "אני אפילו לא יודעת מה לעשות. אפילו קבוצות של עורכי דין לא נותנות מחשבה על האנשים האלה". אמרה. "חייהם של אנשים שחורים לא חשובים כאן".

"אני יודעת שלא כולם הולכים לחיות. אני טיפשה או בורה לחשוב את זה, בסדר? אני יודעת שהמתים האלה לא מתים מהנגיף".

סירוטק נתנה מספר דוגמאות ספציפיות לחולים שמתו מרשלנות רפואית, כולל אחות שהרגה חולה באמצעות מכשיר החייאה (דפיברילטור) כשהיה לו דופק. כשברחה מהחדר כדי לקרוא לעזרה במניעת הרצח, מנהל המחלקה פשוט התעלם, בסופו של דבר המטופל מת אך לא מהנגיף.

בדוגמה אחרת היא מספרת שלמטופלת ניתן סוג אינסולין שגוי. עוד יותר מדאיג היא אמרה כי בית החולים מסרב לתת עירוי דם לחולים עם חוסר בדם אלא אם כן יש להם דימום פנימי. ללא זרימת דם תקינה הסבירה, המאווררים לא יעשו דבר בכדי לעזור להם, וזו בעיה שכיחה עבור חולי הנגיף.

"אף אחד לא מקשיב. לא אכפת להם מה קורה לאנשים האלה. הם לא מתעניינים. אני ממש באה לכאן כל יום וצופה בהם הורגים אותם" אמרה תוך כדי שהיא בוכה בחוסר אונים.

סירוטק הסבירה כי "אנחנו אפילו לא מתייחסים לחולי הנגיף, למען האמת, אנחנו לא מתייחסים בכלל". היא אמרה ש"המינימום היחסי נעשה כדי להשאיר אותם בחיים, אך לא כדי לעזור להם להשתפר. זה הוביל לשיעור תמותה של 100% ביחידה שלה". כך לטענתה.

האחות המודאגת טענה כי בתי החולים מזניחים כל כך את חולי הקורונה שהיא למעשה נשלחה לעזור לאנשים שכבר מתו, אך איש לא ידע זאת. "כמה זמן הם שכבו מתים? אף אחד לא יודע!", אמרה סירוטק.

סירוטק אמרה שהמצב כל כך קשה, שהדרך היחידה שהיא יכולה להכניס אותו לקונטקסט היא על ידי השוואתו לשואה.

"זו תהיה סוג של דוגמה קיצונית, אבל זה באמת הדבר היחיד שאני יכולה לבוא איתו", אמרה סירוטק. "זה כאילו היינו בגרמניה הנאצית והם לוקחים את היהודים לתאי הגזים".

"כולם אומרים לי, היי, זה לא טוב, זה רע, זה לא בסדר, אנחנו לא צריכים לעשות את זה ככה. ואז כולם אומרים לי תישארי שם, את עושה עבודה נהדרת, את לא יכול להציל את כולם – את מדהימה, את אחות נהדרת".

סירוטק הסבירה שהיא יודעת שהיא אחות נהדרת, אבל מה שהיא צריכה זה מישהו שיעזור לה בפועל לטפל ולהציל את מטופליה "מלהיהרג".

בשלב זה נשברה סירוטק ופרצה בבכי מר, ואמרה כי לה שום רעיון מה לעשות עם התופעה המדאיגה. "האם אני היחידה שאינה סוציופתית?" שואלת סירוטק ומתייחסת לשאר האחיות.

ניקול סירוטק סיפרה על מספר מקרים שלדעתה היו מעבר לרשלנות רפואית, והאשימה את צוות בית החולים ברצח של ממש. היא סיפרה בשידור חי כי היא פנתה לאתרי חדשות, מנהלי בתי חולים ואפילו קבוצות עורכי דין לקבלת עזרה, אך לא היה שום מענה מצידם.

"תישארו בטוחים, תישארו מחוץ לניו יורק למען הטיפול הבריאותי שלכם". כך היא מסכמת את השידור המטלטל שלה.

האם זה מה שמסביר את מנין המתים הגבוה במדינת ניו יורק ובארה"ב בפרט גם בקרב היהודים והחרדים, יתכן, אך מלבד עדותה אין לכך הוכחה.

 Sirotek, from Nevada, is one of hundreds of medics who travelled from around the country to work in New York's healthcare system

קרדיט למתרגם האלמוני

כתיבת תגובה