"אלערביה": גורם צבאי ישראלי טוען כי איראן החלה לצמצם כוחותיה בסוריה

גורם צבאי ישראלי אמר היום (שלישי), כי איראן החלה לצמצם את כוחותיה, ולפנות את בסיסיה הצבאיים בסוריה, "לראשונה מאז שנכנסה לסוריה," לאחר המרד -2011 נגד המשטר. העיתון הישראלי "ידיעות אחרונות דיווח ממקור צבאי", מבלי לפרסם את שמו, כי איראן צמצמה גם את "גודל העברת הנשק, באמצעות טיסות לסוריה", אך הוא לא טען שהתקיפות הישראליות החוזרות ונשנות היו הגורם, או התפרצות הקורונה "החדשה". במדינה.

המקור הצבאי שלח תדרוך לכתבים הצבאיים בתקשורת המקומית, בו הצהיר כי איראן גם צמצמה את "היקף העברות הנשק שלה, באמצעות טיסות אוויריות לסוריה", והסבירה כי היא "הפכה מנכס בסוריה לנטל" וכי דמשק "משלמת יותר ויותר מחירים, לאורך זמן, בגלל הנוכחות האיראנית, ובגלל המלחמה בסוריה שאין לה קשר אליה ", כלשונו.
עם זאת, הוא הוסיף בתדריך התקשורתי שלו כי התקיפות הישראליות בסוריה "יימשכו עד להוצאת איראן", תוך שהוא מתאר את אופי התקיפות שבוצעו גם בעומק סוריה, ומטרתם נוכחות ותשתיות ומנהיגים איראניים, ולא רק לסכל את הברחות הנשק ", אך הוא לא התייחס למה הכתב הצבאי של העיתון הישראלי "מעריב", טל לב רם, ציין כי "חיזבאללה" הלבנוני חיזק את שליטתו בסוריה יותר מאיראן בחודשים האחרונים.

מטרת ישראל היא להוציא את איראן מסוריה,
התקיפות האוויריות האחרונות של ישראל, על הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה, היו בשעות הערב המאוחרות של יום שני, וכוונו לכמה אתרים, בהם אתרי המשטר הסורי, כולל מרכז למחקר מדעי בחלב, ואילו "המצפה הסורי" הצהיר כי ההפצצה פגעה גם באתרים בדיר אל-זור. . רון בן ישי, אנליסט לענייני צבא באתר החדשות הישראלי, ynet, אמר כי ההפצצות כיוונו למתחם הכולל מפעלים לייצור טילים מדויקים וארוכי טווח.

ושר הביטחון הישראלי, נפתלי בנט, אמר בשבוע שעבר, כי מטרת ישראל היא "להוציא את הכוחות האיראניים מסוריה, לפני סוף השנה", והוסיף בראיון לרדיו הצבא הישראלי, כי ישראל מובילה קרב גדול מאוד להוציא את איראן מסוריה. ובממדים אחרים, "כלשונו.

תרגום: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה