המודיעין האמריקאי: סין הסתירה בכוונה את חומרת התפרצות נגיף הקורונה

מסמכי מודיעין אמריקאים טוענים כי סין הסתירה בכוונת את חומרת ההתפרצות.

סוכנות הידיעות איי פי מדווחת כי ע״פ מסמכי מודיעין של ארה״ב מה-1 במאי ואשר הגיעו לידיה ,סין הסתירה בכוונת את ממדי התפשטות נגיף הקורונה וחומרתו בראשית חודש מאי על מנת לאגור את הציוד הדרוש על מנת להתמודד עם ההתפרצות.

הדיווח מגיע על רקע הביקורת הגוברת של טראמפ על טיוח סיני ואמירתו של שר החוץ פומפאו ,ביום ראשון ,כי סין תישא באחריות על מעשיה. אתמול דווח ברשת פוקס שגוברת ההערכה בקרב רוב סוכנויות המודיעין כי מקור הנגיף במעבדה לחקר חיידקים ונגיפים בעיר ווהאן שבמחוז חוביי שבסין.

בתוך כך תחקיר של רשת NBC מגלה כי ישנן שתי מעבדות בעיר וו-האן שיכולות להוות כמקור להתפרצות הנגיף אם אכן ההנחה כי פרץ במעבדה נכונה. ע"פ התחקיר, בנוסף למרכז לחקר נגיפים וחיידקים הנחשב לחשוד העיקרי להתפרצות, ישנו גם המרכז לבקרת מחלות בעיר ווהאן שע"פ רשת NBC גם שם מתקיימים ניסויים בבעלי חיים, לרבות בעטלפים. המרכז נמצא גם במרחק 300 מטרים בלבד משוק המזון של ווהאן, החשוד גם הוא כמקור להתפרצות. בסרטון של הטלוויזיה הסינית ואשר נבדק ע"י תחקירני NBC נראים חוקרים מהמרכז לבקרת מחלות של וו-האן עורכים בדיקות במערכות עטלפים. מבדיקה של הרשת האמריקנית, החוקרים הסינים המופיעים בסרטון לא לבשו את לבוש המגן הדרוש לבדיקות מסוג זה. מסמכים שהגיעו לידי הרשת טוענים כי חוקרי מערות העטלפים הכניסו עצמם לבידוד רק לאחרונה לאחר שבמקרה אחד עטלף נשך אחד מהם ובמקרה אחר עטלפן הטיל מימיו עליהם.

קרדיט: ערן סיקורל – ערוץ חדשות חוץ

 

כתיבת תגובה