צו מעצר נגד האקר רוסי שפרץ למחשבי הפרלמנט הגרמני

הרשויות בגרמניה הוציאו צו מעצר נגד אזרח רוסי בחשד שהיה אחד ההאקרים שפרצו למחשבי הפרלמנט בברלין לפני חמש שנים, וזאת בשליחות שירות המודיעין של משרד ההגנה הרוסי (GRU) – כך דיווח היום היומון סודויטשה צייטונג.

הפריצה למחשבי הבונדסטאג התרחשה ב-30 באפריל 2015, כאשר מספר מחברי הפרלמנט קיבלו מייל שהוצג כהודעה מהאו"ם עם הכותרת "הסכסוך של אוקראינה עם רוסיה הורס את הכלכלה" וקישור לאתר של האו"ם לכאורה. אחרי שההאקרים הצליחו להיכנסס לתוך המערכת, הם קיבלו גישה לאלפי מחשבים. רק ב-11 במאי דיווחה חברת אבטחת מידע למשרד להגנת החוקה על החשד לפריצה ורשויות הסייבר בגרמניה הצליחו להדוף את המתקפה רק ב-20 במאי, לא לפני שכמות מידע של 16 ג'יגה-בייט נלקחה מהמחשבים.

לפי הדיווח, מידע שהתקבל מארה"ב ומהולנד סייע לשכנע את השופט החוקר של בית המשפט הפדרלי להוציא את צו המעצר נגד דמיטרי סרגייביץ' באדין (29), כאשר לפי החשד, הוא יצר תוכנה זדונית בשם VSC.exe ב-7 במאי שפעלה בתוך מערכת המחשבים של הבונדסטאג. עם זאת, הרשויות בגרמניה מעריכות שהסיכוי לעצור אותו יהיה קלוש מאחר שהרוסים לא יסגירו אותו.

הגרמנים אינם הראשונים שהוציאו צו מעצר נגד באדין, שלפי החשד הוא חבר בקבוצת ההאקרים הרוסית "Fancy Bear" שפועלת בשליחות המודיעין של משרד ההגנה. הוא נמצא ברשימת המבוקשים של הבולשת האמריקאית בשל כתב האישום שהגיש התובע המיוחד, רוברט מולר, נגד 12 האקרים רוסים על הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית לפני בחירות 2016, והוא גם מואשם בחדירה למחשבי הסוכנות הבינלאומית למאבק בסמים בספורט (WADA).

כך מתאר העיתון את באדין על פי פוסטר המבוקשים של ה-FBI: "הצעיר הרוסי, שנראה כל כך לא מזיק בתמונה, הוא חייל. הוא לא נוהג בטנק, הוא לא מטיס מטוס קרב והוא כנראה גם לא נושא כלי נשק. כאשר דמיטרי באדין יוצא לקרב, הוא עושה את זה עם מקלדת. נטען שהוא האקר בשירות אזרחי, חייל סייבר בשמו של ולדימיר פוטין. נטען שהוא שייך ליחידה ידועה לשמצה של המודיעין הצבאי הרוסי".

קובץ:Emblem of the GRU.svg – ויקיפדיה

קרדיט:ערוץ מבט עולמי

כתיבת תגובה