דאעש-תחילת הסוף שלהם באלבאב בצפון סוריה.

רחבי החליפות של דאעש הולכת ומצטמקת במהירות ,אפילו הרבה יותר גדולה מהתרחבותה רק לפני כמה שנים.

מעוזיו המרכזיים של דאעש בסוריה נמצאים כיום באזור מחוז א-רקה במזרח סוריה ובעיר אלבאב במחוז חאלב בצפון סוריה.

נגד 2 מעוזים גדולים אלו מופעלים 2 מאמצים צבאיים עיקריים : נגד א-רקה מופעל מאמץ בראשות ארה"ב ובנות הברית הלוחמות לצידה מהמערב והכוחות הכורדים , ואת  ראשות המאמץ נגד העיר אלבאב "חטפה" טורקיה יחד עם כוחות המורדים .

כבר ימים ארוכים מבצעת טורקיה בעיר אלבאב, את מה שרוסיה עשתה לעיר חאלב . 

השמדה רחבת ממדים ללא רגישות או התחשבות בהמוני האזרחים הגרים שם מה שמביא כל יום לעשרות אזרחים הרוגים ומאות פצועים וזאת מלבד הריסת העיר עד היסוד . 

כרגע ,המצב באזור העיר היא לא יותר מהתכתשות קרקעית סטטית ללא יכולות הכרעה תוך שהכוחות הטורקיים משלמים מחיר כבד בחיי אדם ובציוד.

אלא שתקיפות האוויר חסרות האבחנה עושות את שלהן, ממש כמו שעשו בחאלב. ההרג ההמוני הפוגע לא רק בלוחמי דאעש המתבצרים בעיר , אלא גם במשפחותיהם, גרם להם להחליט שאין יותר מה להתעקש על  הצמדות והחזקת העיר בכל מחיר , ובמהלך שקט הם כבר בעיצומו של הברחת משפחותיהם משם לאזור א-רקה.במקביל הם זרעו מוקשים בצירים המרכזיים היוצאים מהעיר על מנת למנוע בריחת תושבים אל מחוץ לאזור המוכה.

ראוי לציין כי אלבאב נמצאת תחת מצור טורקי מלא ואפילו לכוחות הכורדים שניסו גם הם להגיע לאזור העיר ולהלחם בכורדים-הדרך נחסמה.

על פי דוגמאות מהעבר אפשר בהחלט להגיע,במידה סבירה של הגיון, כי החלה הספירה לאחור לקיומם של דאעש באלבאב וקרוב מאוד היום בו המעוז העיקרי שלהם בסוריה יהיה אך ורק במחוז א-רקה על גבול עירק.

נוכחות דאעש בצפון סוריה הולכת ונמוגה.

[img attachment="1401" /]

כתיבת תגובה