לוויינים עוקבים אחר מתקן סודי תת קרקעי איראני בש"הת הצבאי אלמזה בדמשק

היום פרסם האתר נציב.נט כי בתקיפה האווירית הישראלית,על פי מקורות זרים, על מתקן צבאי של החיזבאללה ליד העיירה אלסוחנה במזרח סוריה חפנה בתוכה מסר מהדהד לאיראנים ולחיזבאללה.

מתברר כי מסרים ישראלים נוספים התבצעו עוד במספר תקיפות על אתרים איראנים אחרים ברחבי סוריה.

אתר החדשות הלבנוני טוען כי גם בתקיפות הישראליות על מטרות איראניות בשדה התעופה הצבאי באלמזה שבדמשק נשלחו מסרים מאיימים שנועדו "לשכנע" את האיראנים שאין להם מה לעשות בסוריה.

לדברי האתר הלבנוני נראה כי המסרים הישראלים לטהראן לא נועדו רק לשלוח אולטימטום, אלא גם לפקח על התנועות בזהירות, ולא להיגרר לעימות צבאית, כפי שקרה בשדה התעופה אלשעיראת – الشعيرات בחודש מרץ האחרון, בו תקפו את שדה התעופה הצבאי, וכפי שהינו עדים היום עם שחר בסוריה. תוך מספר שעות תקפה ישראל פעמיים עמדות איראניות ואחר כך עמדות חיזבאללה לאור היום.

אך ישראל, שביצעה את התקיפה מבלי לקחת אחריות עליו ומאפשרת למשטר הסורי לדווח על התקיפות בדרכו המקובלת,  כי "גורמים עויינים"  תקפו את כוחות ההגנה הלאומיים של סוריה אך מערכות ההגנה האווירית הצליחו לבלום את הטילים התוקפים " .  לאור זאת, ובאופן פומבי, פרסמה חברת "Image Sat" הישראלית תמונות לוויין עדכניות, ובו נראה  כניסה למבנה תת קרקעי בבסיס חיל האוויר הסורי – אלמזה שליד דמשק, הקשור עם כוח קודס האיראני.

שדה תעופה אל-מאז'ה:

שדה תעופה אל-מאז'ה

קרדיט לתמונה: חברת "Image Sat " ISI

החברה הישראלית ציינה ,בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלה ,כי התמונות צולמו ב -27 באפריל ושם נראה המתקן התת קרקעי  האיראני שהותקף מהאוויר ע"י ישראל  , בנוסף ל-2 יעדים אחרים שהותקפו באותו זמן. על פי נתוני המצפה הסורי לזכויות אדם, הותקף גם מחסן נשק של החיזבאללה במחוז חומס במרכז סוריה , מה שגרם לפציעת עשרה בני אדם, כך דיווחו כלי התקשורת של המשטר הסורי.

מושל מחוז חומס הצהיר בפני כלי התקשורת של המשטר כי "הותקף מבנה צבאי במזרח העיר חומס, ועדיין לא ברור מי עומד מאחורי התקיפה". לעומתו אישר המצפה הסורי כי מחסן נשק של חיזבאללה וכי רסיסים  ההפצצה עפו ופגעו בעיר חומס.

התקיפה השנייה ,על פי המצפה הסורי התבצעה באמצעות מסוקי תקיפה ישראלים שירו כמה טילים מתוך שטח הגולן הישראלי , לעבר עמדות צבאיות השייכות לכוחות האיראניים ולמיליציות הנאמנות לה.

מתקן איראני בשדה התעופה אלמזה בדמשק:

שדה תעופה אל-מאז'ה

קרדיט לתמונה: חברת "Image Sat " ISI

כתיבת תגובה